راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سرمقاله راه توده 874

توطئه ها علیه ایران

در ابعاد تازه ای شروع می شود!

 

امضای موافقتنامه ایران و عربستان در پکن مهمترین خبر هفته گذشته ایران و حتی جهان بود. در زمینه دلایل و پیامدهای این توافق بسیار گفته شده است. برخی آن را بدرستی نشانه پایان جهان تک قطبی آمریکایی و ورود جهان به دورانی تازه می دانند که آمریکا و غرب در آن بتدریج هژمونی و سلطه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خود را از دست می دهند. از نظر افکار عمومی جهان و منطقه این واقعیت که آمریکا بعنوان عامل آشوب و بی ثباتی و چین بعنوان ضامن ثبات در منطقه و جهان ظاهر شده است دستاوردی مهم محسوب می شود زیرا نشان می دهد منافع چین بعنوان کشوری که بدنبال تجارت است در صلح است و منافع غرب بعنوان مجموعه ای که بدنبال برونرفت از بحران داخلی به غارت دیگر ملتهاست در بی ثباتی.

این توافق را می توان مهمترین دستاورد مشهود سیاست گردش به شرق برای پایان دادن به انزوای تحمیلی غرب به ایران نیز دانست. برای نخستین بار مردم ایران در عمل متوجه شدند که برخلاف تبلیغات براندازان خارجی و غربگرایان داخلی و سکوت صدا و سیمای حکومتی سیاست گردش به شرق دلیل مشکلات و بحران داخلی ایران نیست بلکه برعکس، عاملی مهم و حتی تعیین کننده در جهت رفع این مشکلات است. در واقع به همان اندازه که یکی از اهداف سیاست گردش به شرق خارج کردن ایران از انزوای جهانی است، هدف غرب تحمیل انزوای بین المللی به ایران است و یکی از ابزار آن رسانه های جهانی و داخلی هستند. فعالیت رسانه های اصلی خارجی مانند بی‌بی‌سی، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، من و تو و غیره بطور عمده در جهت ستیز با چین و روسیه بعنوان مهمترین حامیان جهانی ایران قرار دارند. فقط در آمریکا یک تشکیلات عریض و طویل با حدود نهصد کارمند و میلیون ها دلار بودجه رهبری تبلیغات و سیاستگذاری علیه ایران را برعهده دارد. تا چندی پیش کار عمده این تشکیلات ایجاد خوراک برای رسانه های بین المللی و داخلی علیه ایران و تبلیغ چین ستیزی و روسیه هراسی بود. اکنون این سازمان وظیفه سازماندهی اپوزیسیون خارج کشور و ایجاد هرج و مرج در داخل ایران را نیز برعهده دارد. این سازمان مستقیم و غیرمستقیم در پیوند با تجار و مافیای اقتصادی داخلی ایران است که در سه دهه گذشته پروار شده اند. دهها روزنامه بی خاصیت و بی خواننده که انتشار آنها هیچ توجیه اقتصادی و رسانه ای ندارد و در ایران هر روز با تیترهای ضد روسیه و چین منتشر می شوند در چارچوب همین هدف غرب برای تحمیل انزوای بین المللی به ایران با کمک های مافیای اقتصادی داخلی است.

اینکه هم غرب و تشکیلات و رسانه های بین المللی آنها، هم براندازان خارج کشور و هم  غربگرایان داخلی بر روی ستیز با چین و روسیه و تحمیل انزوای بین المللی به ایران ممترکز شده اند واقعیتی است که اکنون بیش از هر زمان دیگر آشکار شده است. هدف غرب خالی کردن پشت ایران برای اجرای نقشه فروپاشی و چندتکه کردن کشور ما در چارچوب طرح خاورمیانه بزرگ است. توهم براندازان خارجی این است که با انزوای بین المللی ایران زمینه عراقی یا افغانستانی شدن ایران و سقوط حکومت با یک حمله خارجی فراهم خواهد شد و قدرت به دست آنها خواهد افتاد. غربگرایان داخلی هم بیش از هرچیز نگران سرنوشت دلارها و حساب های بانکی و تجارت خود با غرب هستند و با منزوی کردن ایران در صحنه بین المللی می خواهند ایران را وادار کنند که به شرایط تحمیلی آمریکا تسلیم شود تا دلارها و تجارت آنها نجات پیدا کند. اینکه نه تنها چین و روسیه بلکه هرکشوری که با ایران کمترین دوستی و همکاری نشان می دهد مانند ونزوئلا، کره شمالی، سوریه و ... مورد حمله و هجوم و توهین و سمپاشی رسانه های غربگرای داخلی است در چارچوب همین سیاست تحمیل انزوا به ایران برای تسلیم دربرابر آمریکاست.

توافقنامه پکن میان ایران و عربستان از این نظر بزرگترین ضربه را به غربگرایان داخلی وارد کرد بویژه که از نظر اقتصادی نیز برخلاف تفسیر روزنامه سازندگی که گویا تاثیر مثبت این توافق بر اقتصاد ایران و کاهش ارزش دلار بدلیل روابط ویژه عربستان با امریکاست، دقیقا برعکس، بخاطر فاصله گرفتن عربستان از امریکاست که هم مردم داخل ایران، هم بازار و هم جهان فهمیدند که آمریکا موقعیت خود را در منطقه و جهان از دست داده و بنابراین تحریم های آن علیه ایران دیگر غیرموثر است.

توافقنامه پکن بی گمان تاثیرات مثبتی در منطقه خلیج فارس و در روابط ایران با همسایگان خود خواهد داشت و بنابراین باید منتظر شروع سمپاشی ها و توطئه ها علیه این توافق بود. قاطعیت دولت ایران در اجرای این توافق و حل و فصل مسائل منطقه ای ضامن شکست این توطئه ها خواهد بود.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 874  - 24 اسفند1401

                                اشتراک گذاری:

بازگشت