راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

با حمله به کرملین

می خواستند روسیه را

تحریک به بمباران کیف کنند

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه- آزاده اسفندیاری

  

در ارتباط با حمله پهپادی به کاخ کرملین، روز چهارم ماه مه، چند تن از کارشناسان سیاسی، از جمله یوری آفونین، یکی از معاونین رهبر حزب کمونیست روسیه، در کانال اول تلویزیون روسیه، جهت بحث و گفتگو در باره این حادثه شرکت کردند.

آفونین، در آغاز صحبت‌های خود، گمانه زنی های رسانه‌های غربی را مبنی بر «روس ها به سوی خود شلیک کردند تا دستاویزی برای اقدامات تلافی جویانه ایجاد کنند»، پوچ و بی‌اساس خواند و گفت: نازی های کیف، قبلاً حملات تروریستی بی شماری را انجام داده‌ اند که ما برای موارد بسیاری، حق پاسخ قاطع را داشتیم. امروزه، نمونه های متعددی از خط قرمز ها عیان شده اند، اما برای ما زنگ خطر و عبور از خط قرمز در دوم  ماه مه سال 2014  مشخص شد. مردم شریف و صلح طلب، در خانه اتحادیه های کارگری در شهر بندری اودسا، توسط نئو فاشیست ها، زنده زنده سوزانده شدند. رشته ای از جنایت های زنجیره ای طی سال‌های بعد بوقوع پیوست که همگی عبور از خط قرمز بود و بدون مجازات ماند.  پس از آن بود که مشخص شد، یک رژیم نئونازی واقعی در اوکراین مستقر شده است و پیشوای آنها  پوروشنکو، زلنسکی، یا اشخاص دیگری هستند که این موضوع دیگر اهمیتی ندارد. تشدید خصومت ها در جبهه های جنگ، با افزایش تلاش ها برای انجام حملات تروریستی در خاک روسیه همراه خواهد بود. با توجه به اینکه حمله به کرملین، قطعا با غرب هماهنگ شده بود. در نتیجه اقداماتی از این دست، درگیری را به سطح جدیدی سوق خواهد داد.

اول، به این دلیل که حادثه در جایی اتفاق افتاده است که شخص رئیس دولت و فرمانده عالی نیروهای مسلح روسیه، می توانست در آنجا باشد. حدود یک ماه پیش، اطلاعاتی در باره آپارتمان رئیس جمهور، در کرملین به طور گسترده در رسانه ها منتشر شد و این که او اغلب شب را در آنجا می گذراند.

دوم، ما در باره ضربه به بنای های تاریخی با اهمیت جهانی صحبت می کنیم. مجموعه کرملین بیش از پانصد سال قدمت دارد و دارای کلیساهای باستانی و تاریخی است.

سوم، این یک ضربه به حریم نمادین و غرور ملی ماست. بسیاری از مهمترین رویدادهای تاریخی ما با کرملین مسکو و میدان سرخ مرتبط است. پیروزی های بزرگ ما در اینجا جشن گرفته شده است. در میدان سرخ، گورستانی از رهبران و قهرمانان بزرگ دوران اتحاد شوروی در آنجا قرار دارد. ضمن اینکه تاکنون، با وجود بالا گرفتن شدت درگیری، روسیه هیچ عملی از این دست در اوکراین انجام نداده است. اگرچه ما، فرصت‌های بی‌شمار و بیشتری نسبت به کیف، برای حملات دوربرد و قدرتمند علیه اهدافی در قلمرو دشمن داریم.

 

معاون اول کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، در باره اقدامات تلافی جویانه گفت: باید درک کنیم که سناریو نویسان این تحریک، امیدوارند واکنش احساسی را در ما برانگیزند. برای اینکه نقشه آنها شکست بخورد، نباید هیچ واکنش احساسی نشان دهیم. پاسخ ما باید تا حد امکان عمل گرایانه و بر اساس آنچه که در حال حاضر مؤثرتر است باشد. فرماندهان ارشد نظامی دوران اتحاد شوروی که در همان روز حادثه با آنها دیدار داشتم نیز همین نظر را داشتند و گفتند: باید پاسخ داد، اما با شایستگی و کارآمدی که امکانپذیر باشد. روسیه البته می تواند با صدها موشک دوربُرد به مرکز کیف حمله کند. چنانچه از موشک های اسکندر و خنجر استفاده شود، به احتمال زیاد پدافند هوایی دشمن قادر به رهگیری حتی یک موشک هم نخواهد بود. چنین ضربه ای می تواند کل نقاط مرکزی دولتی کیف را به خاکستر تبدیل کند و تقریباً تمام ساختمان های مقامات حکومتی اوکراین را ویران کند. امکان دارد این همان چیزی باشد که آنها سعی دارند ما را به انجام آن تحریک کنند. با این حال، نتایج نظامی چنین اقداماتی ناچیز خواهد بود. واضح است که زلنسکی، در خیابان «بانکوا»، نخواهد نشست و منتظر ضربه نظامی از جانب روسیه نخواهد بود. به احتمال زیاد سایر شخصیت های مهم رایش اوکراین، اکثراً در خارج از دفاتر رسمی خود به سر می برند. از سوی دیگر، چنین حمله ای بسیاری از بناهای تاریخی کیف را ویران می کند و به ناچار تعداد زیادی غیرنظامی کشته خواهند شد. همه این موارد شیطان جلوه دادن روسیه و ایجاد موج جدیدی از روسیه هراسی را در پی خواهد داشت. ممکن است متصدیان غربی کیف، روی تحریک روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای حساب کنند که البته ما در چنین دامی نخواهیم افتاد. لذا بهترین پاسخ، حملات موشکی واقعاً گسترده به زیرساخت های حمل و نقل دشمن است: تخریب پل ها، تونل ها، خطوط اتصالات راه آهن و غیره. علاوه بر این، لازم است به زیرساخت هایی هم در خط مقدم و هم در گذرگاه های حمل و نقل در سراسر رودخانه دنیپر و ارتباطات در غرب اوکراین که از طریق آن ورود تسلیحات از کشورهای ناتو، در جریان است، ضربه وارد شود. این امر عرضه تسلیحات از کشور های غربی را به شدت کاهش می دهد و از استقرار نیروهای مسلح اوکراین، قبل از حمله متقابل جلوگیری می کند. به نظر می رسد تاکنون از حملات واقعاً گسترده علیه ارتباطات دشمن خود داری کرده ایم. بدیهی است که در نظر گرفتن این احتیاط ها برای حمایت از زندگی جمعیت غیرنظامی اوکراین اهمیت دارد. با این حال، دشمن با حملات تروریستی، درگیری را در سطوح وسیعی تشدید کرده است. بنابراین تخریب زیرساخت های حمل و نقل، اقدام کافی و موثری خواهد بود. باید در نظر داشت که اختلال در ضد حمله اوکراین به پایان سریع تر درگیری کمک می کند، به این معنی که جان بسیاری از انسان ها را نجات خواهد داد.

آفونین، به  اظهاراتی که درباره کشتن زلنسکی مطرح شده پرداخت و گفت: باید درک کنیم که زلنسکی، حتی به شخصیتی در مقیاس هیتلر هم نزدیک نیست، بلکه عروسکی در دست غربی ها است. به خاطر زلنسکی، ضربه زدن به مرکز کیف، ارزش آنچنانی نخواهد داشت، اما از طرف دیگر، زلنسکی نباید

احساس امنیت داشته باشد. به نظر می رسد که او هنوز امنیت دارد. خیلی جسورانه به مناطق خط مقدم سفر می کند. بنا به دلایلی ما حملات توپخانه ای و موشکی به این مناطق نکرده ایم.

 

https://kprf.ru/party-live/cknews/218499.html

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                        راه توده شماره 879  -  20 اردیبهشت 1402                                اشتراک گذاری:

بازگشت