بازگشت

 

 

پيام های شما

پاسخ های ما

 

سيستم ای ميل راه توده را فلج کردند!

محمود- سلام خسته نباشيد

من از داخل ايران تماس مي گيرم . قبل از اين برای من آبونمان خبر مي فرستاديد و آخرين باری که دريافت کردم 29 اسفند بود. البته امروز... .خوشحال مي شوم دوباره برايم بفرستيد. چون مطالبي که در سايت شما است در کمتر جائي ديده مي شود.

موفق باشيد

 

پاسخ- اين مشکل تنها برای شما پيش نيآمده است، بلکه کليه آبونمان های راه توده در داخل کشور را شامل شده است. مشکل از آنجا ناشي شد که سيستمي را که از آن برای ارسال آبونمان ها استفاده مي کرديم ويروس زده است و شرکت مرکزي از بيم آلودگي بقيه سرورها فعلا اين سيستم را قطع کرده است. بالاخره آنها که نمي خواهند آن مطالبي که شما و امثال شما روي سايت راه توده دسترسي به آن پيدا مي کنيد به دست شما و ديگران برسد و با همين هدف هم راه توده فيلتر کرده اند بيکار نيستند. همانگونه که ما دنبال راه حل مي گرديم تا فيلترينگ را دور بزنيم، آنها هم سرگرم يافتن راه حل هاي تازه اي براي بستن راه اي ميل ها هستند. ما در تلاش هستيم تا از راه ديگري سيستم ای ميل به داخل کشور را با محاسبه همه پيش بيني هاي "ديوار موش دارد و موش گوش" راه اندازي کنيم که اميدواريم در روزهاي آينده موفق شويم. قطعا راه افتادن دوباره سيستم ای ميل آن را در صفحه اول راه توده اعلام خواهيم کرد. موفق و پيروز باشيد و خوشحال مي شويم اگر اخبار و گزارش های محلي خودتان را برای ما ارسال داريد. برای شما يک ای ميل فرستاديم و راهنمائي کرديم که فعلا از چه سيستمي برای رسيدن به سايت راه توده استفاده کنيد.

---------------

فرمان اعتدال در اصلاحات از کجا صادر شد؟

 

نامه- لطفا توضيح دقيق بدهيد

بعداز پيروزی محمد‌خاتمي درانتخابات سال 1376 نيز سايروس ونس، هم‌انديش برژينسكي در يك سخنراني بسيار دقيق و حساب شده، مسئله ضرورت تعديل در اصلاحات در جمهوری اسلامي را مطرح كرد، كه بدنبال آن افراد و جرياناتي از جبهه مخالفان اصلاحات فورا اين پيام را درك كرده و تحقق آن را در دستور كار خود قراردادند، حتي از ميان اصلاح طلبان اوليه نيز كساني پرچم تعديل در اصلاحات را برافراشتند! چنانكه بعدها محمد‌خاتمي ناچار شد تعديل و پرهيز از شتاب در اصلاحات را چنان توضيح داده و تدقيق كند كه فاصله آن با تعديل مورد نظر برژينسكي مشخص شود! اين توصيه سايروس ونس بلافاصله در دستور كار تبليغاتي كساني قرار گرفت كه روزنامه‌هاي رسالت، كيهان، جمهوري اسلامي، سخنگوي مطبوعاتي آن محسوب مي‌شوند  و تبليغ اصلاح طلبان تند رو و اصلاح طلبانه ميانه رو را آغاز کرده و حمله به تندروها را در دستور کار خود قرار دادند.

 

پاسخ- دوست عزيزی که نامه خود را امضاء نکرده ايد؛ ما چه توضيحي بر يادآوری دقيق شما اضافه کنيم؟ شما که خودتان همه چيز را نوشته ايد. تنها مي توانيم توصيه کنيم به شماره 92 راه توده در تاريخ بهمن 1378 مراجعه کنيد. در همين مقاله؛ راه توده برای نخستين بار اين خط را در سطح جنبش افشاء کرد و از جمله در صفحه اول همين شماره نوشت:

«آنچه که در آستانه برگزاری انتخابات دورهششم مجلس اسلامي بعنوان" خط ميانه و اعتدال "درجمهوری اسلامي مطرح شده "خط" جديد و طرح غافلگير کننده ای نيست. ازنخستين ماه های پيروزی محمد خاتمي در انتخابات رياست جمهوری و گشوده  شدن نسبي فضای مطبوعاتي در ايران، چنين خط و طرحي مطرح بود. ابتدا در امريکا و سپس درداخل کشور!

اين طرح در کنفرانسي که در نيويورک و با حضور "سايروس ونس" وزير خارجه اسبق امريکا تشکيل شده بود، برای نخستين بار رسما اعلام شد. در اين کنفرانس که تنها چند ماه پس از انتخابات رياست جمهوری و انتشار چند نشريه جديد در ايران بر پا شد، سايروس ونس با دقت کامل طرحي را مطرح کرد که امروز از سوی بخشي از کارگزاران سازندگي، هاشمي رفسنجاني و بخشي از روحانيت مبارز و موتلفه اسلامي بعنوان خط ميانه و اعتدال مطرح مي شود....»

پاسخ به دوست گرامي ش- وين

نامه شما دريافت شد. ما نمي دانيم کدام کتاب و نشرياتي مورد نظر شماست. لطفا دقيق تر بنويسيد تا بتوانيم دقيق تر توضيح بدهيم.

 

برای ما چک بانکي نفرستيد

اخيرا، چند تني از علاقمندان به ادامه انتشار راه توده در انگلستان و فرانسه آبونمان و يا کمک مالي خود را بصورت چک بانکي برای ما فرستاده اند. از جمله "باقر" از فرانسه و....

به اطلاع اين دوستان مي رسانيم که شما مي توانيد در همان محل زندگي خود و از طريق بانک کمک خود را به حساب بانکي راه توده واريز کنيد و يا اگر مراجعه به بانک وقت گير است و دشوار مي توانيد بصورت نقد اين مقدار کمک و يا آبونمان که رقم آن از 50 اورو نيز تجاوز نمي کند را در پاکت پستي و به آدرس پستي راه توده ارسال داريد. ما برای نقد کردن چک ها با دشواری روبرو هستيم. مثلا چک 50 اوروئي آقای باقر از فرانسه با آنکه بايد 15 اورو هم حق العمل بانکي براي نقد کردن آن پرداخت مي کرديم، به اين دليل که پشتش امضاء نداشت وصول نشد و يا برای نقد کردن چک 10 پوندی دوست ديگری بنام حسين که در لندن زندگي مي کند بايد 15 اورو حق العمل بانکي پرداخت مي کرديم و به همين دليل قيد آن را زديم.

لطفا به اين نکات نيز توجه کنيد، که قطعا با مراجعه به حساب بانکي خود متوجه نقد نشدن اين چک های ارسالي شده ايد.

 

يکبار ديگر و پيش از پرداختن به پيام های زير از همه دوستان و علاقمندان راه توده خواهش مي کنيم پيام های خود را به فارسي برای ما بفرستند. تبديل خط لاتين به فارسي و يا ترجمه برخي نامه از زبان های ديگر برای ما و در حقيقت ياران شما دشوار و وقت گير است.

 

 از نيمای عزيز بخاطر تبريک ويژه سال نو تشکر مي کنيم و اميدواريم همکاری ايشان با راه توده پربار تر از گذشته شود.

اقتصاد سياسي

حميد وکيلي- ( ترجمه از انگليسي به فارسي پيام) من نمي توانم اقتصاد سياسي جوانشير را روی سايت پيدا کنم. اجازه بدهيد بدانم چرا اين کتاب ديگر روی وب سايت شما نيست؟ سال نو را تبريک مي گويم. پيروز باشيد.

پاسخ- با تبريک متقابل سال نو به شما. اين کتاب را بدليل کيفيت نامناسبي که سيستم PDF داشت برداشته ايم و بزودی آن را بصورت وورد به روی سايت راه توده باز خواهيم گرداند. شايد بتدريج  و فصل به فصل – مانند 28 مرداد و يا ماترياليسم ديالکتيک- منتشر کرديم تا تمام شود. بايد تايپ مجدد آن به يک مرحله ای برسد که بتوانيم چنين کنيم. البته ويراستاری و غلط گيری تايپي آن نيز مقداری وقت خواهد گرفت. ضمنا شما که مانند بقيه دوستاني که برای ما پيام مي فرستند اينقدر علاقمند و پيگير راه توده هستيد چرا آبونمان خود را برای استفاده از اين سايت پرداخت نمي کنيد؟ همه اين فعاليت هائي که در بالا اشاره کرديم مستلزم هزينه ايست که با دشواری فراهم مي شود. شما و ديگر دوستان چرا نبايد سهم خود را پرداخت کنيد؟

----------------

ناهيد... ما بدليل فيلترينگ برای باز کردن سايت راه توده در ايران مشکل داريم. لطفا راه توده را برايمان ايميل کنيد.

پاسخ- ما فاميل شما را به همان ملاحظاتي که ميدانيد ذکر نکرديم و اميدواريم ديگر دوستاني که برای ما پيام مي فرستند و نمي خواهند نامشان اعلام شود اين نکته را در پايان و يا ابتدای پيام هايشان بنويسند. بهرحال، آدرس ای ميل شما را در ليست آبونمان های ايران قرار داده ايم و به محض درست شدن و راه افتادن دوباره سيستم ای ميل به ايران، برای شما خواهيم فرستاد. فعلا يک راه حل موقت را برايتان ای ميل مي کنيم که از آن استفاده کنيد و نتيجه را به ما هم اطلاع دهيد.

دوستان گرامي بهرام و رضا...( با حذف نام فاميل به دليل ذکر شده در پاسخ به پيام های ديگری که از ايران دريافت مي کنيم). برای شما نيز سيستمي را ای ميل کرديم که بتوانيد به راه توده دسترسي پيدا کنيد.

 

سنديکای امروز و ديروز

احمد.... توضيح شما در باره مطلب "سنديکای امروز و ديروز" را دريافت کرديم. ما بزودی هر دو بخش اين مطلب را که از سايت آشوب برگرفته شده را يکبار ديگر و يکجا منتشر خواهيم کرد. کمي صبر کنيد.

 

 

                                                                                                                           بازگشت