بازگشت

 

 

نامه ها و پیام های شما
پاسخ های راه توده
درباره دلیل اعتراف های تلویزیونی مراجعه کنید به نامه افشاگرانه زنده یاد کیانوری در راه توده و یا آثار افشاگرانه مهندس امیر انتظام و یا یکی از معدود مصاحبه های افشاگرانه محمد علی عموئی قدیمی ترین زندانی سیاسی ایران در راه توده.
این هر دو را بزودی
به صفحه اول منتقل می کنیم
آلبوم عکس روزبه
ریگ ها و الماس های طبری
درباره انجمن حجتیه کدام منابع را می توان مطالعه کرد. کتاب 53 نفر بزرگ علوی را هم در راه توده منتشر خواهیم کرد. یاری کنید که راه توده بتواند به راهش ادامه دهد.
 

 

پاسخ به نامه ها و پیام های دریافتی مدتی با تاخیر روبرو شد. به دو دلیل. نخست اینکه مسئول دریافت و جمع آوری این پیام ها در یک مرخصی و سفر دو ماهه بود. دوم آنکه نامه ها جمع شده و حجم آن به گونه ای بود که دستچین کردن و پاسخ دادن به همه آنها نیازمند وقتی بود که در اختیار نبود. بهر حال دیر و زود داشت اما سوخت و سوز نداشت. برخی نامه ها و پیام ها در این صفحه و ستون بی پاسخ مانده است زیرا صلاح نبود در اینجا انتشار یابد و عمومیت هم نداشت. بهمین دلیل برای نویسندگان آنها پاسخ مستقل ارسال شد. از میان درخواست کنندگان دریافت راه توده نیز آنها که برای نخستین بار تقاضا کرده بودند در لیست قرار گرفتند و نیازی به ذکر درخواستشان در اینجا نبود اما پیام آنها که با اشکال روبرو شده بودند و پیام فرستاده بودند در این صفحه منتشر شد تا از رسیدن پیامشان اطمینان حاصل کنند.

مثل همیشه، که در لابلای پاسخ به نامه ها نیز یادآور شده ایم، ادامه انتشار راه توده وابسته به یاری مالی کسانی است که می خواهند این نشریه به انتشار خود ادامه دهد. بنابراین تقبل آبونمان( ماهی 10 اورو) را یکبار دیگر به یاد علاقمندان انتشار راه توده می آوریم.

 

اما نامه و پیام ها و پاسخ ما:

 

- با سلام و احترام- از چه روش بازجویی و اعترافگیری در زندان ها استفاده می شود که توانسته است امثال عزت الله سحابی . افشاری و کیانوری و ... را به اعتراف هایی وادار نماید که در آینده آنها را تکذیب کرده و اظهار کرده اند در شرایط عادی نبوده اند. به نظر می رسد در دیگر کشورها سابقه ی این روش یا وجود نداشته و یا استفاده نشده است، ولی در عین حال تاکنون این روش افشا نشده است و به همین دلیل همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. آخرین نمونه ی آن اعترافات جهانبگلوست.

راه توده: متاسفانه دوست عزیزی که این پیام را برای ما نوشته اسم خود را ذکر نکرده است. ما بارها از ارسال کنندگان پیام ها و نامه ها خواسته ایم که اگر مایل به انتشار نام واقعی خود نیز نیستند، با یک نام مستعار نامه خود را امضاء کنند تا ما با آن اسم نامه شان را منتشر کنیم.

اما نکته ای که شما دوست بی نام بدان پرداخته اید. ما فکر می کنیم که اگر مجموعه افشاگری های پس از اعتراف گیری ها را – از زبان ها و افراد مختلف- خوانده باشید تقریبا همه با یک مضمون از فشار جسمی و روانی برای گرفتن اعتراف سخن گفته اند. البته درجه این فشار روانی و جسمی در مورد زندانیان مختلف کم و زیاد هم می شده و می شود. مثلا آنچه که در ابتدای دهه 60 توسط تیم زیر دست اسدالله لاجوردی در اوین و سپس در زندان های گوهر دشت و یا زندان توحید (کمیته مشترک سابق در زمان شاه) انجام شد بسیار هولناک تر از دهه 70 بود. به شما توصیه می کنیم افشاگری های کیانوری در همین ارتباط را روی سایت راه توده مطالعه کنید و در تکمیل آن افشاگری های عباس امیرانتظام و دکتر ملکی اولین رئیس دانشگاه تهران پس از انقلاب را بخوانید. این خط را که بگیرید و بیائید جلو، آنوقت می رسید به اعترافات مهندس سحابی و دیگران و دیگران. آنچه در ابتدای دهه 60 انجام شد کپی برداری از شکنجه های پس از کودتای شیلی و کودتای 28 مرداد بود که با تکنیک های مدرن تر کامل شده بود. مثل شکنجه "تابوت". از داروهای روان گردان نیز برای تضعیف روحیه و استقامت زندانیان بنام و مشهور استفاده شده است، اما بنظر ما، عمده ترین تاثیر را همان شکنجه هائی داشته است که در افشاگری کیانوری می خوانید. بویژه آنکه می دانستند و عزم راسخ داشتند که این زندانیان را در سرانجام کار و با فراهم شدن شرایط اعدام خواهند کرد و کسی چیزی نخواهد گفت و کسی هم چیزی را نخواهد شنید، که البته چنین نشد و ماندند کسانی که بعدها واقعیات را افشاء کردند. آن افشاگری هائی که نام بردیم را بخوانید و نظر خودتان را برای ما بنویسید. موفق باشید!

 

-------------

کیوان جوان- رفقا! با سلامی  به گرمی راه و به صمیمیت توده ها ، دستان پر توان شما را می فشارم. تحلیل جامع شما در آخرین سرمقاله راه توده، چون گذشته  نشان از شناخت علمی توده ای  ها داشت و تاییدی بود بر نوشته های پیشین. امکان دریافت مطالب راه توده در داخل کشور را برقرار کنید. راه حلی که ایمن هم باشد. از شما می خواهیم  در صورت امکان  به مسایل تئوریک بیش از پیش بها دهید. بی شک می دانید  در داخل کشور کتاب هایی که تجدید چاپ شده و می شود بیش از نیمی از آنها  تحریف شده است.

 پیش به سوی جبهه ی  دفاع از منافع ملی ایران . چون اولین بار بود که توانستم با راه توده تماس بگیرم در صورت امکان به شکلی مرا از این ارتباط مطمئن نمایید.

راه توده: ما نیز دست شما را می فشاریم. ملاحظه کردید که پیام شما دریافت شد و می توانید این ارتباط را ادامه دهید. همانطور که خود شما نیز یادآور شده اید، حکومت با تمام امکانات فنی به جنگ اطلاع رسانی به مردم آمده و ما نیز قربانی این جنگ شده ایم. کاری از دست ما ساخته نیست، مگر همان راه حل های موقتی که اکنون از آن ها استفاده می کنیم و راه توده را بدست امثال شما می رسانیم. پیرامون مسائل تئوریک نیز توصیه شما را در نظر خواهیم گرفت. موفق باشید.

----------------

آرمین رحیمی: با تشکر از وب سایت شما. بیشتر روشنگری کنید.

راه توده: این تشکر خشک و خالی را اگر با کمک مالی – هراندازه اندک- خود همراه کنید که ما بتوانیم هزینه وب سایت را تامین کنیم بسیار دلنشین تر می شود. انتظار ما از علاقمندانی چون شما، فقط پرداخت آبونمان یکساله راه توده است. یعنی ماهی 10 اورو. البته این درخواست ما شامل حال همه کسانی که به راه توده علاقمنداند می شود. چه آنها که در این شماره راه توده به پیام هایشان پاسخ می دهیم و چه آنها که درگذشته برای ما پیام فرستاده اند.

----------------

سعید کمالی- با عرض سلام

من به مطالب تحلیلی شما فوق العاده علاقمند هستم. مدت 2- 3 سال است که سایت راه توده را مطالعه می کنم  .سایت نامه مردم را هم می خوانم. ملاحظه کرده ام که مواضع شما در موارد بسیاری به هم نزدیک و تقریبا یکی است. نمی دانم اختلاف در چه موضوعی است؟ لطفا نشریات و مقالاتی که مرا در این مورد راهنمائی کند معرفی کنید.

راه توده: اتفاقا توصیه ما به ادامه پیگرانه مطالعه هر دو نشریه است. اشکال همان است که شما هم در نامه خود متذکر شده اید. یعنی در مواردی ما بسیار به هم نزدیک هستیم. امیدواریم سیر حوادث و رویدادها چنان طی شود که این "موارد بسیار"، تبدیل به همه موارد شود. برای ما نیز موضع گیری ها و مشی سیاسی مهم است، گله هائی هم البته داریم از نامهربانی ها، اما مهم همان مواضع سیاسی است و به همین دلیل نیز مشاهده کرده اید که در سال های اخیر به نامهربانی ها و قضاوت های غیر دوستانه ای که نسبت به راه توده در نشریه نامه مردم می شود پاسخی نمی دهیم و آن ها را عمده نمی دانیم. یگانه واکنش ما در این مورد حذف اعتراضی لینک "نامه مردم" و برخی سایت های دیگر در صفحه لینک ها و پیوندهاست که مواضع غیر دوستانه ای در قبال راه توده اتخاذ کرده و می کنند. از مخالفان چشم انتظاری نیست و به همین دلیل مشاهده می کنید که لینک های آنها هست. کار خودشان را می کنند و چنگ و دندان به ما نشان نمی دهند، اما وقتی کسانی که از آنها انتظار رفقات می رود؛ خصمانه تر از مخالفان تاریخی به جنگ ما می آیند، قبول کنید که این واکنش – حذف لینک آنها- اعتراضی حداقلی است.

----------------

فصيحي: تشکر از زحمات شما.

بنام خدا

باسلام

از زحمات شما در آگاهی دادن به نسل سوخته ی ایران (جوانانی مثل من)سپاسگزارم.

راه توده: آنچنان از سوختگی نسل خود نوشته اید که باور کنید آتش به جان ما نیز زدید. "بگذرد این روزگار تلخ تر از زهر- بار دگر، روزگار چون شکر آید". همیشه همین بوده و خواهد بود. پا به پای ما بیائید و نهال امید را آبیاری کنید. بقول افراشته شاعر: می رسد نوبت ما!

----------------

کیا جوان : برای دریافت مطالب راه توده. از زحمات شما

راه توده: اگر در دریافت راه توده با اشکال جدیدی روبرو شدید باز هم به ما اطلاع بدهید. ضمنا آن توصیه ای که در باره آبونمان راه توده در پاسخ به نامه دیگر در این شماره کردیم، شامل حال شما نیز می شود.

----------------

علی : در خواست یک مطلب از ایران.

 درود بر شما

خسته نباشید

من کتاب 53 نفر استاد علوی را خواندم. چیز جالب توصیف دادگاه بود.  در صورت امکان متن دفاعیات 53 نفر برای من ارسال کنید.

با سپاس. از ایران

راه توده: اصل کتاب را با کمی جستجو می توانید در داخل کشور خود تهیه کنید، اما ما نیز سعی خواهیم کرد حداقل بخشی هائی و یا کل این کتاب را به یاد شادروان بزرگ علوی که از اعضای گروه 53 نفر بود در راه توده بتدریج منتشر کنیم. اجازه بفرمائید تایپ کتاب هائی که اکنون فصل به فصل در راه توده منتشر می شود تمام شود تا 53 نفر را شروع کنیم.

----------------

کوکو:سلام

نام فامیلی برای چی می خواهید؟ این سادگی ها را باید کنار گذاشت. ضمنا فرکانس تلویزیون دنیای تصویر را اعلام کنید. متشکرم.

راه توده: دوست گرامی که KoKO امضاء کرده اید. ما نه نیازمند مشخصات افراد هستیم و نه فامیل کسی را خواسته ایم. اگر نمونه ای سراغ دارید لطفا عینا برای ما بفرستید. یگانه نکته ای که پیوسته یادآور شده ایم اینست که اگر می خواهید پیام و نامه شما با نام منتشر شود، اما نه با نامی که امضاء کرده اید، لطفا این نکته را برای ما یادآور شوید. بنابراین وسواس ما برای پرهیز از انتشار نام و نام فامیل افراد بسیار بیش از شماست. فرکانس تلویزیون دنیای تصویر هم یکبار در راه توده اعلام شده بود و در پاسخ به لحن نامهربان نامه شما یکبار هم دراینجا برای شما می نویسیم:

آدرس اينترنتی اين تلويزيونhttp://www.afnl.com   و آدرس ماهواره ای آن برای ايران http://www.isnch.blogsky.com

موفق باشید!

---

بهروز: سلام: لطف کنید و نشریات خود را برای من ارسال کنید.

راه توده: اقدام شد. نتیجه را اطلاع دهید.

----------------

مجید : درخواست  خبرنامه. لطفا مرا در رابطه با دریافت خبرنامه یاری کنید.

راه توده: برای شما نیز اقدام شد. در صورت ادامه مشکل ما را با خبر کنید.

----------------

بابک ایمانی: عکس های خسرو روزبه را به شکل می توان در اینترنت دید؟

راه توده: ما مجموعه عکس های زنده یاد روزبه را بصورت یک آلبوم منتشر کرده ایم و یکبار دیگر هم آن را بزودی در صفحه اول راه توده خواهیم آورد.

---

مهدي حنيفي: با سلام. برايم نشريه را ايمل كنيد.با تشكر

راه توده: اقدام شد. در صورت عدم دریافت باز هم ما را مطلع کنید.

           ----------------

عابد: از ارسال نشریه ممنون میشوم.

راه توده: اقدام شد.

----------------

پیام: با درود و سلام خدمت رفقاي گرامي! اگر برايتان امكان پذير است با شماره زیر تماس بگيريد. دوستي در انتظار تماس شما مي باشد. با تشكر و ارزوي موفقيت براي يكايك شما رفقاي خستگي ناپذير!

راه توده: این تماس برقرار شد. سپاسگزاریم.

----------------

ف.اکبرزاده: ارسال شعر در میان ریگها والماس ها از احسان طبری.

راه توده: این شعر روی سایت راه توده هست و تصور می کنیم در بخش مربوط طبری هم بتوانید آن را با صدای خود وی گوش کنید. این شعر را نیز مانند عکس های خسرو روزبه، به همت مسئولین فنی راه توده بزودی یکبار دیگر در صفحه اول خواهیم آورد.

--------------

محمود: سلام و خسته نباشید. به مطالب راه توده دسترسی پیدا کردم و مطالعه میکنم .

2 سئوال دارم ویک خواهش. اول از همه خواهش خودم را میگویم، چون نه وقت و نه امکانات به شما اجازه نمی دهد که هر کتابی را که دارای مطالب با ارزشی است در سایت بگذارید . امکانش است هر هفته یک سری کتاب معرفی کنید تا ما بتوانیم در داخل کشور فراهم کنیم .

سئوال اول: شما در بیشتر تحلیل ها از نقش انجمن حجتیه در تحولات 150 سال اخیر نام می برید و اینکه این افراد هم اکنون چه کسانی هستند و کلاً کارنامه آنها وافراد تشکیل دهنده این انجمن هم اکنون چه کسانی هستند را ذکر کنید تا بیشتر این انجمن شناخته شوند .

2- نقش فراماسونری در تحولات 150 سال اخیر، بالاخص در انقلاب 57 و در این 27 سال واگر امکان دارد با ذکر نام ومنبع قابل دسترسی.

گامتان پایدار و راهتان هموار و پیروز باشد.

از ایران

راه توده: حجتیه یعنی همین تفکری که آقای احمدی نژاد و مصباح یزدی دارند. تفکری که بر شورای نگهبان غالب است. تفکری که امام زمان را از چاه جمکران می خواهد بیرون بیآورد و به خرافات دامن می زند. ریشه های آن به اخوان المسلمین در خاورمیانه باز می گردد و درواقع آغاز شکل گیری همان کمربند سبزی است که با ابتکار انگلستان درکشورهای اسلامی کشیده شد تا مانع نفوذ معنوی اتحاد شوروی شود. طالبان افغانستان نیز از همین شجره است. شرح ماجرای تاسیس حجتیه درایران در این فرصت ممکن نیست اما تاسیس رسمی آن توسط "شیخ محمود حلبی" به نخستین سالهای پس از کودتای 28 مرداد می رسد. البته محمود حلبی قبل از آن نیز در مشهد سخنران بود و بالای منبر می رفت. این تفکر را به نوع دیگری در فدائیان اسلام و سپس موتلفه اسلامی دنبال کنید. یگانه تحقیقی که بصورت مستند در ابتدای پیروزی انقلاب 57 در ایران، دراین زمینه منتشر شد، تحقیق آقای عمادالدین باقی بنام "حزب قاعدان زمان" بود که تصور نمی کنیم به این آسانی بتوانید در ایران پیدا کنید. آن تحقیق تحت حمایت آیت الله خمینی که مخالف سر سخت انجمن حجتیه بود امکان انتشار یافت. البته سالها بعد، آقای باقی چوب آن تحقیق را خورد و توسط شبکه مخفی حجتبه که قوه قضائیه و ارگان های امنیتی و نمایندگی های رهبر(علی خامنه ای) در سپاه و ... را در سالهای پس از درگذشت آیت الله خمینی تصرف کرده اند به بهانه چند مقاله افشاگرانه پیرامون قتل های زنجیره ای- اما در اصل در واکنش به همان کتاب تحقیقی- زندانی شد.

درباره کتاب های تازه انتشار در داخل کشور و توصیه آنها برای مطالعه این کار از عهده ما بر نمی آید، مگر همان کتاب هائی که پس از انتشار بدست ما می رسد و ما به نوعی در مطالب خود از آنها یاد می کنیم و یا از آنها استفاده می کنیم.

فراماسونری نیز یک شبکه مافیائی- اقتصادی بین المللی است که عمدتا بزرگترین تجار بین المللی در آن حضور دارند. پیرامون این شبکه جهانی نیز سعی می کنیم در آینده مطالب جدیدی منتشر کنیم، گرچه در گذشته نیز چنین کرده ایم.

موفق و موید باشید.

-----------------------

فراز: لطفا نشريه را ارسال كنيد.

راه توده: اقدام شد. نتیجه را اطلاع دهید.

----------------

فرفری: دورود بر شما. متاسفانه هنوز پاسخی دریافت نکرده ام. منتظر میمانم.

راه توده: متاسفانه ننوشته اید منتظر چه پاسخی هستید که از جانب ما کوتاهی شده و سئوال شما چه بوده است. اگر سئوال شما را فراموش کرده ایم، ما را ببخشید و دوباره بنویسید.

 ----------------

احمد باروتی: دریافت راه توده.

راه توده: اقدام شد. نتیجه را اطلاع دهید.

----------------

دوست گرامی بنین: خبر کمک مالی شما در شماره 96 راه توده اعلام شده است. دست شما را می فشاریم.

----------------

عليرضا: با سلام

من ساكن ايران هستم، پيش از اين نشريه الكترونيكي را براي من ارسال مي كرديد اما مدتي است ارسال آن را متوقف كرده ايد. خواهشمندم نسبت به از سرگيري ارسال آن اقدام بفرماييد. من در حال حاضر از طريق پروكسي سرور متصل شده ام كه احتمالا به زودي آن هم بسته خواهد شد.ممنون.

راه توده: ما دلیل قطع ارسال را نمی دانیم. حتما مشکل فنی پیش آمده است. بهرحال مسئولین فنی پیگیر نامه شما شدند و فکر می کنیم مشکل حل شده باشد. درغیر اینصورت لطفا دوباره اطلاع بدهید.

------

حمید: با سلام. برای اولین بار به سایت شما سر زدم. سئوال از شما دارم و این که آیا راه توده یک سایت وابسته به حزب توده است؟ یا اینکه راه توده یک حزب مستقل است؟ من تفاوت راه توده با حزب توده را نمی دانم. لطفا درصورت فرصت و امکان بطور مختصر برایم توضیح بدهید. با تشکر.

 راه توده: گله نخست ما از شما اینست که چرا فارسی را به لاتین نوشته اید؟ اما پاسخ: خیر راه توده یک حزب مستقل نیست. راه توده نشریه ایست که توسطه جمعی از توده ای ها و با مشی تاریخی حزب توده ایران منتشر می شود. در برخی عرصه ها تفاوت دیدگاه سیاسی وجود دارد میان راه توده و نامه مردم. این تفاوت دیدگاه را شما می توانید در ارتباط با حوادث 10-15 سال گذشته ایران مشاهده کنید. مثلا شرکت در انتخابات دوم خرداد و دعوت به حمایت از محمد خاتمی. دعوت به شرکت در انتخابات مجلس ششم و دفاع همه جانبه از این مجلس و یا حمایت ازجبهه مشارکت بعنوان بخشی از نیروی داخل یک جبهه بالقوه سیاسی. و یا انواع رویدادهای سیاسی داخل کشور. گاه این فاصله ها بسیار کم شده- مانند مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم- و گاه زیاد- مانند مرحله دوم این انتخابات- که نامه مردم سکوت اختیار کرد و راه توده دعوت به حمایت از هاشمی رفسنجانی برای جلوگیری از پیروزی احمدی نژاد.

همانطور که در بالا و در پاسخ به نامه دیگری نوشته ایم، این تفاوت دیدگاه ها در طی زمان و در مسیر رویدادها قطعا به تفاهم خواهد انجامید. فعلا این دو دیدگاه و دومشی بصورت یک واقعیت وجود دارد تا ببینیم حکم تاریخ چه خواهد بود.

------

سیامک شایان. سلام بسیار گرم مرا پذیرا باشید. امید توفیق برایتان دارم.

راه توده: ما هم امید متقابلی را برای شما و همفکران شما داریم. اگر برای دریافت نشریه با اشکالی روبرو هستید و یا روبرو شدید ما را مطلع کنید. دست شما را می فشاریم.

----------------

هاتف: مانده ام که چرا پاسخ یک میل این چنین دردناک است. آوای مهر شاید گستردگی رادیو فردا و دیگر همفکران را نداشته باشد اما به خود می بالد که همچنان به اصولی وفادار است.

راه توده: دوست گرامی ما متوجه نشدیم منظور شما چیست؟ آیا لینک آوای مهر از صفحه لینک های راه توده حذف شده؟ قبلا بوده؟

بهرحال گله ما از شما بخاطر لاتین نویسی را که کنار بگذاریم، می رسیم به بقیه نامه شما. لینک هائی که از آنها یاد کردید بدلیل مواضع غیر دوستانه ای که اداره کنندگان آنها در برابر راه توده داشته اند حذف شده اند، اما در ارتباط با آوای مهر نمی دانیم چه شده و یا چه بوده و شما چه نظر و پرسشی دارید. صریحا در ارتباط با آوای مهر بنویسید تا پاسخ روشن بدهیم. موفق باشید.

----------------

غلامرضا الف- رفقا از اينكه براي اولين بار راه توده را از طريق ايميل مشاهده كردم شادمان شدم. بزودي مطالبي درباره اكبر محمدي، امير عباس فخر آور و ولي الله فيض مهدوي براي شما مي فرستم.

راه توده: حتما به وعده خود عمل کنید اما در نظر داشته باشید که به مسائل خصوصی و شخصی افراد نپردازید که از انتشار آن معذوریم.

 

 

 

 

                                                                                                                    بازگشت