بازگشت

 

 

پیام های شما
پاسخ های راه توده

 

اصالت- رفقای عزیز. با ارسال این کارت نوروزی، سلام و عرض ادب می کنم و نوروز را تبریک می گویم.

 

 

راه توده: ما نیز سال نو را به شما تبریک گفته و با انتشار کارت ارسالی نوروزی شما، سال نو را به همه خوانندگان راه توده که ده ها پیام نوروزی از آنها دریافت داشته ایم تبریک می گوئیم. از جمله "مزدک" بسیار عزیز و گرامی که از قلب ایران برای ما نوشته اند: "فرا رسیدن نوروز را به همه کارکنان با پشتکار راه توده تبریک میگویم".
-------------------------------------
راه توده: دوست گرامی که با امضای "احسان طبری" برای ما ای میل فرستاده و کتاب به فارسی نوشته شده زنده یاد احسان طبری را به خط لاتین فارسی از ما خواسته اید:


"rofaghaye aziz salam
khaheshmand ast dar soorate emkan ketab abolfazle beyhaghi va jameye ghaznavi az ehsane tabari ra escan karde va baraye ma beferstidf.
 


ارسال کتاب به شکلی که از ما خواسته اید ممکن نیست و پوزش ما را بپذیرید. شما می توانید، با قبول کمی زحمت این نوع نوشته ها را در کتابخانه ها جستجو کنید. ضمن آنکه این دو موضوع در دل یک مجموعه از نوشته های زنده یاد طبری انتشار یافته و نه بصورت مستقل. پیروز باشید.
راه توده: دوستان منتشر کننده سایت لیبرال دمکرات، پیام و لینک سایت شما دریافت شد. سپاسگزاریم، مقاله ارسالی از این سایت با نام "استالین" مدیرکل علوم را خوانده و از نقطه نظرات طرح شده در آن با اطلاع شدیم. چنانچه خوانندگان این صفحه علاقمند به اطلاع از مضمون این مقاله و محتوای سایت مورد بحث باشند می توانند به آدرس زیر مراجعه کنند:
http://www.liberaldemocrat-ir.com/news.php?news=1603

راه توده: دوست گرامی "لطیف زاده" پیام توضیحی شما دریافت شد. از توجه شما سپاسگزاریم، اما به یاد داشته باشید که ما در سلسله مطالب مربوط به اخبار نیمه اول سال 1325 هنوز زمان تشکیل کابینه ائتلافی را اعلام نکرده ایم، تنها اشاره کلی به تشکیل این کابینه کرده ایم و نه زمان تشکیل آن. بزودی به زمان تشکیل این کابینه خواهیم رسید و در این بخش حتما نظر شما تامین خواهد شد. دست شما را می فشاریم.

میلاد: ضمن درود و وقت به خیر! امیدوارم خستگی تان روزی نتیجه دهد. یک لیست کامل از آثار احسان طبری و زنده یاد ارانی این دو دانشمند فراموش ناشدنی ایران زمین را می خواستم.
همیشه سبز باشید حتی اگر دل مردمان سنگ باشد شما خزه باشید.

در زیر کاجهای بلند پریده رنگ
بر سکوئی، به سایه ی دیوار آجری
مردی نشسته بود،
چشمان خویش را بسوی طاق آسمان
کانجا، فراز زندان، گسترده بود بال –
خاموش دوخته
وز های هوی عادی زندان گسسته بود.
*
در فکر آنکه چون برسد روز دادگاه
بهر دفاع شیوه ی حق، قد علم کند
دژخیم خویشرا ،
آنگه که با دروغ دم از اتهام زد،
با حجت مبرهن خود متهم کند.
*
در چنگ دشمنان پنجه، لحظه ای
اندیشه اش نبود که جانش فنا شود
گوئی شتاب داشت:
دل را بیک پرنده ی خونین بدل کند.
در مذبح زمان
بهر نجات توده ی زحمت فنا شود.
*
وقت غروب چون زر خورشید شامگاه
دیوار را طلائی و گلرنگ کرده بود
برخاست،
وآن سایه های تیره شبگیر
سیمای پر صلابت او را
با نقش های خویش پر آژنگ کرده بود.
*
گوئی تناوری است به چشمانم
افراخته تر از این کاج های پیر
با دست خویش لمس کند طاق آسمان
در زیر پای او
هر سو دونده چون حشراتی ز موج بیم
انبوه دشمنان !
*
هرگه که مرد جلوه ی تاریخ عصر را
در آبگینه ی دل تجدید میکند
خود را که خرد و خوار و سپنج است، آنزمان
گردی سترگ و قادر و جاوید میکند
ورنه به موج موج زمان، قوم بیشمار
آیند و بگذرند
کی با قبیله ای که ارانی است زان شمار
اینان برابرند !
راه توده: متن نامه شما و شعر ارسال را یکجا منتشر کردیم و در پاسخ به خواستی که مطرح کرده اید نیز تلاش خواهیم کرد این لیست را تهیه کرده و منتشر کنیم تا هم شما و هم دیگرانی که علاقمند به دراختیار داشتن آن هستند از آن استفاده کنند.
-----------------
راه توده: همسایه عزیز "اسپارتاک" سایت شما را دیدیم و به اقدام خوب شما برای انتشار کامل سخنرانی پوتین در کنفرانس امنیت مونیخ نیز لینک دادیم تا همه علاقمندان به اطلاع از جزئیات این سخنرانی – چون خود ما- از آن استفاده کنند.
http://www.taraqi.eu/index.html

راه توده: دوست گرامی "گل باخی" مقالاتی را که از ما خواسته اید، منتشر کننده اش نبوده ایم. ما نیز این سلسله مقالات "تبرائیان" را در سایت خبری "پیک نت" خواندیم که شما هم می توانید به این سایت مراجعه کنید و خواست خود را با دست اندرکاران آن در میان بگذارید.

راد: با درود
من از ایران تماس می گیرم با کمال مسرت از اینکه کتاب ارزشمند ماتریالیسم دیالکتیک را چاپ کرده و در اختیار دانشجویان قرار داده اید سپاسگزارم.
1 – خواهشمندم لطفا اگر برای شما ممکن است کتاب ماتریالیسم تاریخی را برای من بفرستید. چون داشتن این کتاب بسیار بسیار بسیار برای ما مهم است.
2- خوهشمندم نشریه راه توده را همیشه برای من بفرستید

با سپاس انقلابی- راد
راه توده: کتاب دوم و مورد اشاره شما نیز در سایت راه توده در حال انتشار است که امیدواریم از آن نیز استفاده کنید. اما، اینکه بتوانیم این کتاب را برای شما بفرستیم، قبول کنید که نه عملی است و نه در شرایط کنونی ممکن. بنابراین بهتر است از روی سایت نشریه راه توده آن را بخوانید و در صورت نیاز از آن کپی تهیه کنید.
در مورد ارسال نشریه نیز اقدام شد که امیدواریم نتیجه آن را به ما اطلاع دهید.

راه توده: دوست گرامی که با امضای "کامی" برای ما پیام ارسال داشته اید. از اعلام آمادگی شما بسیار سپاسگزاریم و بزودی و مستقل از این صفحه با شما تماس خواهیم گرفت.
راه توده: دوست بسیار گرامی "رحیم" از تبریز. پیام سرا پا محبت شما نیز دریافت شد.
ضمن تبریک متقابل سال نو به اطلاع شما و دیگر دوستان می رسانیم که کتاب بازی شیطانی که روی سایت راه توده منتشر شد، توسط یکی از همکاران راه توده با نام مستعار "فروزنده فرزاد" ترجمه شده و بزودی نیز بصورت یک کتاب مستقل از سوی راه توده انتشار خواهد یافت. ترجمه دیگری هم از این اثر روی سایت های فارسی زبان و با امضای آقای فریدون گیلانی وجود دارد که به ما مربوط نیست.
-------------------
ح. م- دوستان راه توده. با سلام
کتاب استعمار در آسیا که شامل یک سری مقاله از کارل مارکس و فردریش انگلس است، جهت درک مسائلی که ما امروز با آن مواجهه هستیم ، آموزنده بنظر می رسد.
من بخش هایی را که مربوط به جنگ های ایران و انگلیس بود از فرانسه به فارسی ترجمه کرده ام. در مجموع چهار مقاله ترجمه شده است. بی گمان اگر تمام کتاب ترجمه شود خیلی بهتر خواهد بود ولی فعلا چهار مقاله آماده شده است. بدنبال ناشر اینترنتی می گشتم و شما را مناسب ترین ناشر یافتم. چنانکه با انتشار این چهار مقاله موافق باشید بقیه مقالات را نیز بتدریج ترجمه خواهم کرد و در اختیار شما قرار خواهم داد. با سپاس
راه توده: پیشاپیش، دست شما درد نکند. نیکی و پرسش؟ دوست و همکار جدید و عزیز، هر چه زودتر این مقالات را بفرستید تا اگر برای ویراستاری آنها نقطه نظراتی در اینسو وجود داشته باشد به شما اطلاع داده و پس از هماهنگی انتشار آنها را آغاز کنیم. نام کامل و محل زندگی شما را به صلاحدید خود ذکر نکردیم. ضمنا جدا از این اعلام دریافت پیام نیز برای شما نامه ای خواهیم نوشت. منتظر ادامه ارتباط شما هستیم. موفق باشید.
------------------------
حسینی- دوستان راه توده- با سلام و ارادت خالصانه. مطلب بسيار با ارزش "باز خواني فرازها، سرنوشت انقلاب …." در شماره 127 راه توده راخواندم. با تشكر فراوان به اطلاع می رسانم که مجله چشم انداز ايران- شماره 17 ، آذر و دی 1381 صفحه 12- نیز مقاله با ارزشی را منتشر کرده که توصیه می کنم آن را نیز مطالعه کرده و در صورت امکان تمام و یا بخشی از آن را منتشر کنید. در این مقاله نکات مهمی پیرامون سياست آلوده كردن سپاه و وزارت اطلاعات به مسايل اقتصادی وجود دارد. همچنین مقاله "اصلاحات، بن بست ها و راهكار ها (1)، (2)" در دو شماره 16 و 17 این مجله را نیز توصیه می کنم.
راه توده: دوست گرامی "حسینی". با تشکر از پیام ارسالی، بخش هائی از این پیام که مستقیما به مطلب همکار ما "س. بوستانی" در راه توده مربوط بود را منتشر کردیم و نکات دیگری که نوشته اید را بصورت مستقل در آینده منتشر خواهیم کرد. اگر عنایت کرده و مقالات مورد اشاره در پیام خود را مستقیما برای ما ارسال دارید سپاسگزار خواهیم شد.

راه توده: دوستان گرامی بابک، حمید رضا، سپهر آزاد، یلنا آذری، جاسین، دانش افتخار، فافافالی، سعید سعیدی، کامران بهارمست، علی علی نیا، الف. ش، سیاوش (ر. ط) پیام های شما برای دریافت نشریه دریافت شد. چنانچه از ایران تماس گرفته باشید، این خواست شما در فاصله دریافت پیام تا انتشار این شماره راه توده انجام شده است. ما را از نتیجه کار مطلع سازید. دوستانی که در خارج از کشور زندگی می کنند مستقیما و بدون تلاش برای عبور از فیلتر می توانند به راه توده مراجعه کنند و دلیلی برای ارسال این نشریه بصورت ویژه برای آنها وجود ندارد.

 

                                                                                                                    بازگشت