راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

از اخراج کارگران نگوئیم

چون نشر اکاذیب است!

احمد هدایتی

 

در قانون مطبوعات نشر اكاذيب به شكلي تعريف شده كه با اطلاع رساني درباره تعديل نيروی كار و تجمع های كارگری با برچسب شكايت های باصطلاح قانونی مقابله کرد.

نا شفاف بودن تعريف نشر اكاذيب در قانون مطبوعات آگاهانه و در جهت ضد منافع كارگران و به قول دبیرخانه کارگر- محجوب- راست، راست ضد توليد، راست سنتي و راست حجره ای ( در كتاب قانون كار و كارگران) است.

درست مانند ماده 191 قانون كار كه به دولت نهم امکان داد خارج شدن بيش از 2 تا 3 ميليون نفر از زير پوشش قانون كار توجیه شود. اقدامی که از زمان اجرای برنامه تعدیل اقتصادی پیاده شد، در دولت اصلاحات نیز نتوانستند و یا نخواستند جلوی آن را بگیرند و اکنون در دولت نهم با شدت در پی گسترش آن هستند.

"جهت حفظ وحدت و همدلي با تشكيلات خانه كارگر همراهي كنيد تا بر پايه هم انديشي و همدلي مشترك بتوانيم در دفاع  قانونمند از نيروی كار و صيانت از قوانين حمايتي كارگران گام بر داريم"

این نقل قول از جعفر رضايي مسئول شهرستان هاي روزنامه كار و كارگر است.

تا جايي كه من اطلاع دارم در مواردي ( شايد 50 تا 60 درصد) در استان ها  و شهرستان ها حكومت ملوك الطوايفي بر قرار است. سر پرستي براي خودش يك سازي مي زند، هيئت اجرايي خانه كارگر و كانون هماهنگي شوراهاي اسلامي برای خودشان سازي دیگر.

كم محتوا بودن و بي ربط بودن بيشتر مطالب صفحات ويژه استان ها در روزنامه کاروکارگر آینه این وضع است. بيشتر صحبت از مسئولين استانداريها، مسئولين ادارات كار استان ها  و مي باشد بجای پرداختن به مسئله اخراج ها، تعطيلي كارخانه ها، بيكاري ها، واردات، قاچاق ها كه باعث نابودي توليد،اشتغال زايي ها، و

گوئی دست هايي در كار است تا به مردم  کارگران دروغ بگويند. دست هائی که از مجلس و کابینه به یاری قوه قضائیه دراز است.

 

 

                                                                                          بازگشت