راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

سخنرانی زیگانف در همایش احزاب برادر
اتحاد و باز هم اتحاد
در داخل و در عرصه جهانی
 

سخنرانی "زوگانف" دبیرکل حزب کمونیست روسیه فدراتیو در همایش احزاب کمونیست و انقلابی جهان در پرتغال. این همایش هفته گذشته پایان یافت.

«ما در حزب خویش – حزب کمونیست فدراتیو روسیه- همبستگی نیروهای چپ را مهم ترین مسئله روز ارزیابی کرده ایم. من مایلم از تمامی احزاب برادر كه بطور فعال از ما، در مبارزه برای دفاع از حفظ آرامگاه لنین حمایت كردند تشكر كنم. سهم شما در حفظ مجسمه لنین فراموش نشدنی است.
سرمایه داری، در سیمای كشورهای پیشرفته ای نظیر ایالات متحده، ژاپن، آلمان در آستانه بحران ساختاری قرار گرفته اند. این سیستم در اشكال كنونی خویش بطور اجتناب ناپذیر و سریع موجب فرسایش منابع طبیعی سیاره و انفجار اكولوژیك گلوبال شده است. سرمایه داری جهانی اکنون برای دست یابی به منابع طبیعی سلسله جنگ های جدیدی را سازمان داده است.
دولت روسیه خط مشی منزوی سازی، بی اعتبار كردن و تضعیف حزب ما را پیش می برد. این سیاست همراه است با محروم کردن ما از حقوق دمکراتیک و آزادی ها. آزادی تظاهرات محدود شده، کانال های تلویزیونی و اکثر روزنامه ها به بلندگوی دولت تبدیل شده اند و در هر انتخاباتی که در کشور انجام می شود وسائل ارتباط جمعی در خدمت احزاب تحت حمایت دولت اند.
کاهش حقوق اجتماعی مردم همچنان ادامه دارد. زحمتکشان کشورما که 7 دهه از درمان رایگان و تحصیل رایگان بهره می بردند اکنون از این دو حقوق اجتماعی محروم شده اند. خودسری پلیس، فساد و جنایت سازمان یافته و دولتی، همچنان بر کشور سایه افکن است. در چنین شرایطی است که ما در داخل کشور خود سیاست همبستگی نیروهای چپ را پیش می بریم و برای چنین همبستگی در عرصه جهانی و با احزاب برادر، من در همینجا و به نیابت از حزب خویش اعلام آمادگی می کنم.»

 

( ترجمه از بولتن خبری حزب کمونیست روسیه فدراتیو)
راه توده 112
20.12.2006




 

  فرمات PDF                                                                                                        بازگشت