راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

علیرغم همه تقلب ها
آراء کمونیست های روسیه
نیم میلیون افزایش یافت
بیانیه حزب کمونیست فدراتیو روسیه
ترجمه بهروزبکتاشی
 

حزب کمونیست فدارتیو روسیه، در پایان انتخابات پارلمانی این کشور بیانیه ای منتشر کرد و انتخابات برگزار شده، پرتقلب ترین و کثیف ترین انتخاباتی ارزیابی کرد که تاکنون در این کشور برگزار شده است. در بیانیه هیئت رئیسه کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه فدراتیو آمده است:
هیچگاه چنین انتخاباتی برای دومای (پارلمان) دولتی روسیه فدراتیو کثیف و غیر قانونی برگزار نشده بود. دهها هزار تخلف مشاهده شده و اعلام شده در جریان این انتخابات گواه این ارزیابی ما می باشد. ستاد انتخاباتی حزب کمونیست روسیه فدراتیو وجود انواع تقلب ها را در جریان شمارش آراء تائید میکند. وجود این همه تقلب، به ما اجازه می دهد که نتایج اعلام شده انتخابات 2 دسامبر 2007 را باطل اعلام کنیم.
حزب کمونیست روسیه فدراتیو که زیر رگبار انواع دروغ ها، تهمت ها و افترا قرار دارد، از انتخابات آبدیده تر و یکپارچه تر از گذشته بیرون آمد و اتوریته حزب را استحکام بخشید. علیرغم همه تقلب ها، حزب ما نیم میلیون رای بیش از انتخابات دوره قبل پارلمانی روسیه بدست آورد و عزم ما را برای برقراری حکومت خلق زحمتکش روسیه استوارتر ساخت.
ما از تمامی مردم روسیه که زیر انواع فشارهای روانی- تبلیغاتی بی سابقه، آگاه از انواع تقلب ها و زیر پا گذاشتن قانون انتخابات سراسری به نامزدهای حزب کمونیست رای دادند سپاسگزاریم و اعلام می داریم که تمامی سعی خود را برای اجرای تعهداتی که در طول کارزار انتخاباتی اعلام داشتیم به خدمت خواهیم گرفت.
با افتخار اعلام می کنیم که در برابر انتخاب کنندگان روسیه صادق باقی ماندیم. برنامه انتخاباتی و برنامه های راهنما برای گروه ها و طبقات متفاوت اجتماعی را ارائه دادیم، انتخاب کنندگان را با حزب خود آشنا ساختیم. در جریان بحث های انتخاباتی در رادیو و تلویزیون با صراحت نظرات خود را اعلام داشتیم. میلیونها نسخه روزنامه، اعلامیه، بولتن، نوار و ویدئو به کمک اعضاء و هوادار حزب تکثیر و توزیع کردیم.
پیرامون تقلب هائی که درجریان انتخابات صورت گرفت تاکنون بیش از ده هزار شکایت جمع آوری کرده ایم. 8 هزار شکایت به دادگاه های متفاوت، از جمله به ارگان های دادستانی فرستاده شد.
اطلاعات جمع آوری شده را آماده و به کمیسیون انتخاباتی مرکزی روسیه فدراتیو خواهیم فرستاد، اما این هنوز پایان کار نیست.
وظیفه هر کمونیست و شهروند روسیه فدراتیو عبارتست از دفاع از نتایج واقعی آرا! از اینرو از تمامی افرادی که برای آنان ایده های حکومت خلقی ارزشمند است می خواهیم تا به اعتراض همگانی به تقلب های انجام شده در این انتخابات بپیوندند و از دموکراسی دفاع کنند.


راه توده 160 10.12.2007
 

 فرمات PDF                                                                                                        بازگشت