راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

فرماندهان کودتاچی
با بدنه سپاه
چه خواهند کرد؟

 

سپاه پاسداران تهدید کرده بود که به اصطلاح "کودتای رنگی"‌را در نطفه خفه خواهد کرد. نتیجه انتخابات روز جمعه 22 خرداد را هر چه تعبیر کنند در یک نکته تردید نیست: احمدی نژاد دیگر نمی تواند رئیس جمهور ایران باشد. احمدی نژاد می خواست نقش یک دیکتاتور قدرتمند را بازی کند به یک کوتوله ضعیف تبدیل شد.

از این پس، برای آنکه احمدی نژاد بتواند رییس جمهور بماند دو شرط لازم است: یا در بالا بر سر او تفاهم شود و یا در پایین دربرابر او مقاومتی نباشد. هیچ یک از این دو شرط در حال حاضر وجود ندارد.

سپاه کودتا کرد و 17 شهریور و یا 13 آبان و 28 مرداد دیگری به تاریخ کشور ما افزود. اما بدنه آن تا چه زمان می تواند به روی مردم شلیک کند؟ و برای که؟ برای چه؟ آیا دستش نخواهد لرزید و بیش از امروز در صفوف آن شکاف نخواهد افتاد؟

آن 3 میلیونی که علیه کودتای 22 خرداد و دفاع از برنده واقعی انتخابات، یعنی موسوی در تهران  به خیابان ها آمدند و میلیون ها ایرانی که در تمام شهرهای کشور به خیابان ریختند با اتوبوس مجانی،  دستور سازمانی، پنجاه هزارتومان و غذای مجانی و وعده سفر مجانی به مشهد و کربلا به خیابان  نیامدند. مسئله مهم همین است!

نظرسنجی ها را نباید فراموش کرد: نزدیک به 70 درصد کارگران و فرهنگیان به میرحسین موسوی رای دادند و این یعنی ظرفیت یک اعتصاب سراسری که از یکسو تمام اقتصاد کشور را فلج کند و از سوی دیگر تمام نظام آموزشی را مختل. جوانان و نوجوان هائی که به خیابان ها آمدند را در همین دو طیف باید جای داد.

 

 

 

 


 

بازگشت