راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

واقعیت تلخ کارزار انتخاباتی
ادامه کروبی
بقای احمدی نژاد است
 

روزنامه اعتماد ملی خبر داد که براساس نظرسنجی ها مهدی کروبی از میرحسین موسوی پیشی گرفته است. کسی از میزان صحت و سقم این خبر و نظرسنجی اطلاع ندارد ولی اگر درست باشد، در آنصورت باید معتقد بود که بخت پیروزی احمدی نژاد در انتخابات بالاست زیرا شیوه و روش انتخاباتی احمدی نژاد و مهدی کروبی هر دو مبتنی بر وعده و وعید و جنجال و تقسیم پول و سود نفت و ادعای ادامه سفر استانی و داستان سازی و غیره است. یعنی همان کاری که احمدی نژاد کرده و می کند و طبیعی است که مردم پیش خود بگویند: اولی با تجربه تر است و دومی مقلد!
معنای این سخن البته این نیست که ماهیت مهدی کروبی و احمدی نژاد یکی است. به هیچ وجه. ولی اگر قرار باشد مردم براساس وعده و وعید و عوامفریبی رای خود را به صندوق بریزند تردید نیست که احمدی نژاد دست مهدی کروبی را از پشت خواهد بست و هیچکس تاب رویارویی و رقابت با او در عرصه دروغگویی و وعده و عوامفریبی را ندارد.
خطر شیوه انتخاباتی کروبی در آن است که بیش از آنکه برای او پیروزی بخش باشد برای احمدی نژاد پیروزی می آورد، زیرا به شعارها و عوامفریبی ها احمدی نژاد در نزد مردم حقانیت می دهد و این شعارها را دارای یک پایه منطقی و نه غیرانتخاباتی به مردم معرفی می کند. تمام تلاشی که اصلاح طلبان می کنند تا به مردم ثابت کنند که شعارهای انتخاباتی احمدی نژاد دروغ و عوامفریبی است با شیوه ها و شعارهای انتخاباتی کروبی نقش بر آب می شود.
به هر حال جبهه اصلاحات باید با یک نامزد وارد مقابله با احمدی نژاد شود. این مهم ترین توصیه است. بیش از اینکه رئیس جمهوری این یا آن نامزد اصلاح طلب مهم باشد، پایان دادن به دوران احمدی نژاد مهم است. میرحسین موسوی تا به امروز یک کارزار انتخاباتی موفق را پیش برده است. موفق به معنای آنکه موسوی یک تعداد اصول را میان مردم برده است. قانونگرایی و دفاع از قانون اساسی و ضرورت اجرای آن، ضرورت پشتیبانی از تولید ملی به جای واردات، اعتقاد به اقتصاد سه بخشی، ضرورت استفاده از درآمد نفت برای رشد و توسعه ملی و نه پخش کردن آن میان مردم به قصد جمع رای و عوامفریبی، دفاع از شوراها و نهادهای نظارتی، دفاع از آزادی ها و بازگشت به آزادی های ابتدای انقلاب، مخالفت با سانسور و دفاع از آزادی مطبوعات و اندیشه، عدم ماجراجویی های ضد ملی در سیاست خارجی همراه با قاطعیت در دفاع از منافع ملی کشور، دولت وحدت ملی برای جلوگیری از ادامه فروپاشی و ویرانی کشور و بالاخره ندادن وعده های عوامفریبانه و اعتماد و محاسبه بر روی شعور و آگاهی مردم و درک آنان از موقعیت و شرایط کشور. میرحسین موسوی تا همینجا هم پیروز اخلاقی و اصولی انتخابات دهم ریاست جمهوری و حامل آینده آن است. مهم کمیت آرایی نیست که پشت سر میرحسین موسوی و کارزار انتخاباتی او جمع می شود، مهم کیفیت این آراست. مهم این است که این، آرای بخش آگاه جامعه است که می داند به چه کسی و چرا رای می دهد. این نیرو حتی اگر موسوی هم رئیس جمهور نشود، نیرویی است که خواهد توانست دربرابر هر کس دیگری که رئیس جمهور هم باشد ایستادگی کند و مردم را در حول این خواست ها و شعارها جمع کند.
تمام هنر موسوی در آن بوده که برای پیروزی بر احمدی نژاد دنبال او و روشهای او به راه نیفتاده بلکه آلترناتیو و جایگزین احمدی نژاد را ارائه داده است. موسوی در تمام عرصه ها، در همه شعارها و حتی در شیوه کارازار انتخاباتی خود به راه معکوس احمدی نژاد رفته است. نتیجه انتخابات هر چه باشد، این شیوه و این کارزار موفق و پیروز است.




راه توده 223 18.05.2009
 

بازگشت