راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سرنوشت بنی صدر
و مجاهدین خلق
در انتظار کیست؟

احمد جنتی دبیرشورای نگهبان و از متهمین درجه اول کودتای 22 خرداد، نماز جمعه این هفته را در تهران خواند. بخش عمده خطبه های او درستایش از بسیج بود. البته او از بسیج دوران جنگ ستایش کرد، زیرا نمی شد از بسیج چماقدار و پیاده نظام کودتای 22 خرداد ستایش کرد!

آنها که بنام بسیجی در جنگ کشته شده اند موی دماغ جنتی نیستند، خانواده هایشان البته چرا، اما با آنها می شود همان رفتاری را کرد که با مردم معترض در راهپیمائی های ضد کودتا کردند. شماری معلول و هستی از کف داده نیز بنام بسیجی های دوران جنگ باقی مانده اند که بسیاری از آنها به امید پیروزی میرحسین موسوی و کرامتی که او برای آن بسیجی ها قائل است به میدان آمدند و حتی مسئول ستادهای انتخاباتی وی نیز شدند، که هنوز شماری از آنها در زندان کودتا بسر می برند.

احمدجنتی که در خطبه های خود ، بیش از گذشته آشفته ذهن و پراکنده گو بود، از جمله گفت:

«بسیج هرجا كه لازم باشد حتی حضور نظامی هم خواهد داشت، چرا كه نیروی آماده‌باش نظام است و هر جا فراخوانی صورت بگیرد بسیج حاضر می‌شود. البته برخی می‌گویند بسیج نباید در امور سیاسی حاضر شود یعنی سكولار باشد، اما می‌گویم مگر می‌شود كسی مسلمان باشد و در امور سیاسی شركت نكند؟ نظامی‌ها اگر ممنوع می‌شوند برای این است كه در احزاب وارد نشوند و به بازی‌های حزبی مشغول نگردند. پس مگر می‌شود كسی مسلمان باشد اما نسبت به مسائل سیاسی بی‌تفاوت باشد یعنی در انتخابات و... حضور پیدا نكند؟ مسلمان نمی‌تواند چنین باشد چرا كه هر مسلمانی سیاسی است.»

هرکس که این جملات را، حتی با کم دقتی هم بخواند متوجه آشفته گوئی جنتی می شود.

اول- کسی نگفته بسیجی سیاسی نباشد و ضمنا هرکسی که سیاسی نبود، مگر سکولاراست؟ سکولاریسم تازه خودش یک اندیشه سیاسی است.

دوم- نظامی ها که منظور همان سپاه است نیز می توانند سیاسی باشند، چه کسی گفته نمی توانند سیاسی باشند؟ اما نباید مثل یک حزب سیاسی نقش آفرینی کنند و اندیشه های خود را با زور نظامی به ملت تحمیل کنند. آنچه که مردم با آن مخالف اند، همین است.

سوم- ایرانی چه مسلمان باشد و چه غیر مسلمان، سیاسی است و در انتخابات هم شرکت کرده است. بنابراین نیازمند دعوت احمدجنتی برای سیاسی شدن و در انتخابات شرکت کردن نیست. اتفاقا ایشان خلاف این را می خواهد و با همین هدف هم از طراحان کودتا شد. یعنی علیه انتخاب مردم و علیه درک سیاسی مردم.

چهارم- آن بسیجی که احمد جنتی می گوید آنها نیروی آماده باش حکومت اند، همانهائی هستند که در دوران پس از انتخابات مردم حضورشان را در خیابان ها دیدند و امروز منفور مردم اند. اگر منفور نبودند و اگر شمارشان در شهرها آنچنان بود که بتوان از آنها یک تظاهرات خیابانی ترتیب داد و جمعیت به رخ مردم کشید، در 5ر5 ماه گذشته بارها چنین کرده بودند. بنابراین، بسیج مردمی حرفی پوچ است و دفاع احمد جنتی از همان اوباشی است که در دوران پس از انتخابات با چوق و قمه و چماق و نارنجک به جان مردم افتادند.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از خطبه های خود گفت:

«‌١٦ آذر روز دانشجو را به دانشجویان تبریك می گویم. از افتخارات دانشجویان و دانشگاهیان‌مان است كه برای مبارزه با آمریكا به صحنه آمده‌اند و نیروهای آمریكایی آنها را شهید كرده‌اند. پس مبدا تاریخی شد برای روز دانشجو و این خط همیشه باید حفظ شود چرا كه مبنای جنبش دانشجویی حركت ضدآمریكایی است. در ‌١٦ آذر باید كاری كرد كه شهیدان می‌خواهند و مبادا كاری كنید كه آمریكا راضی شود، چرا كه خلاف خط و جهت شهیدان است چون آنها می‌خواستند با آمریكا مبارزه كنند و این جهت باید حفظ شود و نباید فراموش گردد. دانشجو باید به حكم اسلام، وظیفه‌ انسانی و وظیفه‌ ملی عنصری ضدآمریكایی باشد.»

اول- دانشجویان برای مقابله با کودتاچی های 28 مرداد، علیه دربار شاهنشاهی و علیه حامیان خارجی کودتا که امریکا و انگلیس در راس آنها بودند به میدان آمدند.

دوم- آن نیروئی که به دانشگاه حمله کرد و دانشجویان را کشت، ارتش و نیروی ویژه سرکوب فرمانداری نظامی تهران به فرماندهی سرلشگر تیموربختیار بود.

سوم- جنبش دانشجوئی مخالف هر نوع دخالت در امور داخلی کشور است. می خواهد امریکا باشد یا انگلیس، آلمان باشد یا روسیه و فرانسه باشد یا حزب الله لبنان و نیروهای واحد قدس سپاه. این جنبش مخالف دیکتاتوری است و پیام هر کودتائی دیکتاتوری است. نشانه های هر دیکتاتوری نیز سرکوب آزادی ها، دستگیری های سیاسی، سرکوب دانشجویان، توقیف روزنامه ها و جلوگیری از فعالیت احزاب و برپائی دادگاه های نظامی- سیاسی است. تمام این نشان ها در کودتای 22 خرداد جمع است و بنابراین جنبش دانشجوئی علیه کودتای داخلی و دخالت خارجی در امور داخلی است.

 

آیت الله جنتی در ادامه خطبه های دیروز خود، گریزی هم به دستگیری های پس از کودتای 22 خرداد و ادامه دستگیری هائی زد که ایشان انتظار دارد و تاکنون چند بار هم در نماز جمعه تهران خواهان آن شده است. از جمله در اولین نماز جمعه بعد از منصوب شدن رئیس جدید قوه قضائیه.

جنتی گفت:

«چطور می‌شود عده‌ای حقیقت را نادیده بگیرند و به اسلام خیانت كنند؟ می‌گویم كه كیفر كار خود را خواهند دید و همان كسانی كه منافقین را از مملكت آواره كردند اینها را هم آواره می‌كنند و تاكید می‌كنم كه جنگ با این نظام گران تمام می‌شود و می‌توانید در این زمینه به عاقبت شاه، بنی‌صدر و منافقین مراجعه كنید. وضع كسانی كه در ‌٣٠ سال گذشته با این انقلاب و نظام در افتاده‌اند روشن است و شما چطور می‌خواهید براندازی نرم كنید درحالی كه آنها كه براندازی زبر كردند اینچنین بر سرشان آمد؟ پس چطور می‌خواهید با دیكته‌ای كه آمریكا برایتان می‌دهد حركت كنید. عده‌ای دیروز در یك صف بودند و امروز در صف دیگری حاضر می‌شوند و روزی در خط امام (ره) حاضر بودند و امروز ادعای خط امامی می‌كنند اما در جهت مخالف خط امام (ره) حركت می‌كنند. هر كس را باید با وضع فعلی‌اش دید كه راه امام را قبول دارد یا خیر و آنان كه وحدت میهن را برهم می‌زنند بزرگ‌ترین گناه امروز را انجام می‌دهند.»

اول- آن حقیقتی که ایشان مدعی آنست پیروزی احمدی نژاد در انتخابات 22 خرداد است که هر کس هم آن را قبول نداشته باشد خیانت به اسلام کرده است. احمدجنتی در همین دانشگاه تهران، دو ماه پیش از برگزاری انتخابات، خطاب به خاتمی و اصلاح طلب ها رسما و علنی گفت که "محال است بگذاریم سکان دوباره بدست شما بیفتد!"

بنابراین و با همین اعتراف صریح، جای تردیدی باقی است که ایشان خود یکی از سردمداران کودتای 22 خرداد بوده است؟ حالا هرکس بگوید: "آقا! چرا علیه رای مردم کودتا کردی؟" این فرد به اسلامی که ایشان مروج و پرچمدار آنست و پرچمی است به رنگ دروغ و قتل و جنایت ضد اسلام است.

دوم- نه تنها احمد جنتی، بلکه فرماندهان کودتاچی سپاه هم هنوز تفاوت زمانی سال 1361 و 1388 را درک نکرده اند و در خواب و خیال ماجراجوئی کودکانه مجاهدین خلق و یا برکناری بنی صدر و فرار او از ایران اند. آقایان هنوز نفهمیده اند که در آن ماجراها و آن سالها، اکثریت مردم ایران یا ناظر بی تفاوت حوادث بودند و یا نگاه می کردند به دهان آیت الله خمینی که او چه می گوید تا آن کنند و هنوز بالای 20 سال زمان لازم بود تا حاکمیت سال های اول انقلاب بیفتد به دست امثال جنتی و خزعلی و مصباح یزدی و احمدی نژاد و مردم اینچنین در تنگنای اقتصادی و سیاسی قرار بگیرند که گرفته اند و درک و شناخت مردم برسد به نقطه امروز و یک ملت به میدان و به خیابان بیاید. این مردم اند که به خیابان آمده اند، نه یک گروه نیمه مسلح سیاسی که اراده کرده بودند خلاف جهت آب شنا کند. یعنی همان کاری که امروز جنتی و کودتاچی ها می کنند و خلاف جهت آب دست و پا می زنند. بنابراین از سرنوشت مجاهدین خلق و بنی صدر اگر کسی باید درست بگیرد جنتی و کودتاچی ها هستند نه توده مردمی که هر روز منتظر فرصت اند تا بصورت دهها میلیونی در سراسر ایران بریزند به خیابان ها.

سوم- واقعا هر کس را باید در وضع و موقعیت فعلی اش دید. این دقیق ترین توصیه ایست که احمد جنتی به سود خویش آن را بیان کرده اما در ماهیت امر علیه خود اوست. آن علی خامنه ای امام جمعه تهران و نماینده آقای خمینی در وزارت دفاع که دهها سخنرانی و مصاحبه از او در مطبوعات وقت وجود دارد که علیه دیکتاتوری و توصیه به تسلیم شدن به خواست و اراده مردم است، علی خامنه ای امروز است؟ احمدجنتی که پس از نامه آقای خمینی به شورای نگهبان، شخص او و همین آقای خزعلی را خطاب قرار داده و نسبت به حاکم شدن انجمن حجتیه و برباد رفتن همه چیز هشدار داده بود، آقای جنتی امروز است که متکی به قدرت و سرنیزه به همراه سیداحمدی خاتمی و شیخ محمد یزدی، علی خامنه ای را سر انگشت می چرخانند؟

نماز جمعه این هفته یک سخنران پیش از نماز هم داشت. این سخنران آیت الهی بود که زعیم انجمن حجتیه است.

آیت‌الله شیخ ابوالقاسم خزعلی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران کسی است که بعد از انقلاب به نیابت از انجمن حجتیه، با چند واسطه توانست از آیت الله خمینی وقت ملاقات بگیرد و نزد او برود تا پیام شیخ محمود حلبی بنبانگذار حجتیه را به ایشان برساند.

«شیخ محمود حلبی پیام داده بود: انجمن حجتیه 30هزار کادر تربیت شده مذهبی دارد که حاضر است آن را دراختیار شما بگذارد.»

آیت الله خمینی که زیر و بالای حجتیه را می شناخت، با نگاه عاقل اندر سفیه به ابوالقاسم خزعلی نگاه کرده و گفت: ما نیازی به این کادرها نداریم. همین مردم خودشان بلدند حکومت کنند.

این دیدار کوتاه و پاسخ مختصر آیت الله خمینی به شیخ ابوالقاسم خزعلی در خاطرات و اسناد مختلف نقل شده است.

خزعلی بعدها رفت به شورای نگهبان. البته در شورای نگهبانی که ترکیب اکثریت آن علیه تفکر خزعلی بود. در اینجا نیز چند بار گوش او را آقای خمینی کشید. یکبار وقتی که رهبران مجاهدین انقلاب اسلامی را کمونیست خطاب کرده بود، آقای خمینی به او تشر زد که دهانش را آب بکشد. یکبار هم درجریان کارشکنی هایش در در شورای نگبهان علیه لوایح مترقی که از مجلس به شورای نگهبان می رفت. در همین ارتباط نامه ای از آقای خمینی خطاب به شورای نگهبان وجود دارد که در آن نوشته است: اگر حجتیه بر شما (شورای نگبهان) چیره شود، همه چیز برباد می رود!

 

بعد از فوت آیت الله خمینی، دست های بسته خیلی ها باز شد. از جمله آیت الله خزعلی. در دوران رهبری علی خامنه ای، خزعلی بنیاد غدیر را درست کرد که یکی از زیر مجموعه های مافیای حجتیه است. درجریان انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، از قول یک بچه قنداقی نقل کرد که بچه یکباره دهان باز کرده و پیام امام زمان را به او داده و گفته باید احمدی نژاد رئیس جمهور شود!

از این "شاه" بیت ها، خزعلی زیاد دارد، که نماز جمعه گذشته اش هم یکی از آنها بود. خزعلی که یادش رفته در ایرانی زندگی می کند که تاریخ تمدن آن به هزار سال پیش از تاریخ اسلام می رسد، نه در عراق یا عربستان سعودی و کشورهائی که با سرانگشت انگلستان شکل گرفتند، در همین نماز جمعه گفت:

 

«برخی عزیزان ایرانی، به این مطلب توجه پیدا نكرده‌اند و می‌گویند عید نوروز عید بزرگ است؛ در حالی كه پیغمبر (ص) فرمودند غدیر عید بزرگ است و بر همه‌ مسلمانان لازم است عید غدیر را عید بزرگ بدانند. »

در ستایش از احمدی نژاد هم گفت:

 

«وقتی به ما می‌گویند ما بر خلاف نظری كه شما دارید صحبت می‌كنیم، فوری رئیس‌جمهور می‌گوید ما خود در چند جای دیگر مركز سوخت برپا می‌كنیم و آنها هم می‌نویسند كه ایران جواب آنها را با سیلی داده است. ما این طور رئیس‌جمهور و رهبری می‌خواهیم .همه هم در ظل توجهات حضرت بقیه‌الله (عج) است.»

 

کی به کی گفته سیلی زده؟ کدام مرکز سوخت؟ و... آیت الله خزعلی است دیگر!

 

آقای خزعلی که انسان حیران می ماند دکتر مهدی خزعلی چگونه زیر دست چنین پدری بزرگ شده، در بخش دیگری از سخنرانی خود علیه زندانیان پس از کودتای 22 خرداد هم صحبت کرد و گفت:

«جوانهای ساده‌ای كه اشتباه كرده‌اند و در زندان افتاده‌اند خدایا آنها را بیامرز و از زندان آزاد كن، اما سرانی كه وطن‌فروشند و سرانی كه به جای دیگر دل سپرده‌اند، خدایا هر چه زودتر آنها را به سزای اعمالشان برسان.»

عمری از او باقی نمانده که ما هم دعا کنیم: خدایا! عقلی هم به ایشان برسان.

(نقل ویراستاری شده از پیک نت)

 


 

 

            راه توده 246

 

بازگشت