راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 


 

این اخبار از اومانیته ارگان حزب کمونیست فرانسه
و همچنین سایت حزب کمونیست روسیه ترجمه شده است.


انتخابات پر تقلب در روسیه
در روسیه انتخابات شوراها برگزار شد. نحوه برگزاری و تخلفاتی که در این انتخابات صورت گرفت با اعتراضات وسیع در این کشور همراه شد.
کمیته شهر لنینگراد حزب کمونیست فدراتیو روسیه در باره انتخابات و این تخلفات بیانیه ای در تاریخ 11 اکتبر منتشر ساخت و در آن تاکید کرد که بایستی به تخلفات سراسری در روز رای گیری در 75 مناطق روسیه رسیدگی شود. اما حکومت نمی خواهد این تخلفات را قبول کند. رئیس جمهور در باره اعتماد در حال رشد عمومی نسبت به دولت می گویند اما در واقع اینگونه نیست.
همزمان با انتشار این بیانیه نمایندگان «روسیه واحد» در دومای دولتی (پارلمان روسیه) اجازه ندادند نمایندگان فراکسیون حزب کمونیست فدراتیو روسیه از تریبون پارلمان برای شرح تقلب های صورت گرفته در انتخابات شوراها سخن بگویند. همین امر موجب شد تا فراکسیون مذکور به نشانه اعتراض جلسه پارلمان را ترک کنند. بدنبال آنها فراکسیون های دیگر نیز بعنوان همسوئی با فراکسیون حزب کمونیست روسیه فدارتیو جلسه پارلمان را ترک کردند. درحالیکه برخی از این فراکسیون ها پیوسته از حامیان دولت به حساب می آمدند.

نخستین آمار رسمی قربانیان اشغال عراق
سازمان حقوق بشر در عراق شمار قربانیان این کشور در طول دوران اشغال عراق توسط امریکا و ناتو را اعلام داشت. بموجب اطلاعیه ای که این سازمان منتشر ساخت، در فاصله 2004 تا 2008 جمعا 85 هزار غیر نظامی عراقی چه از سوی نیروهای اشغالگر و چه در جریان عملیات انفجاری کشته شده اند.
در همین دوره بیش از 150 عراقی نیز مجروح شده اند. در سال 2006 که خو نین ترین سال اشغال عراق اعلام شده شمار زیادی زن و کودک در میان قربانیان شناسائی شده اند.

بزرگترین پایگاه جاسوسی امریکا در افغانستان
خبرگزاری های جهان اعلام داشتند که دولت امریکا سرگرم برپائی یکی از بزر گ ترین پایگا ه های جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی این کشور، یعنی "سی ا" در خارج خاک امریکا، در افغانستان است.
در حال حاضر حدود 700 کارمند سازمان اطلاعات مرکزی امریکا در افغانستان حضور دارند. قرار است در آینده نزدیک بر شمار این کارکنان، در کنار اعزام سربازان بیشتر امریکائی به افغانستان افزوده شود. این تدابیر نشاندهنده عزم امریکا برای باقی ماندن در افغانستان و تبدیل این کشور به یک ایستگاه بزرگ نظامی و جاسوسی در منطقه است.
ژنرال "مایک مولن" رئیس ستاد ارتش و "رابرت گیتس" وزیر دفاع امریکا اخیرا از ضرورت افزایش نیروهای زمینی امریکا در افغانستان سخن گفته اند. آنها این خواست را شرط گسترش جنگ های صحرائی اعلام کرده اند. اگر این درخواست پذیرفته شود، شمار نیروهای امریکائی مستقر در افغانستان تا پایان سال جاری به 68 هزار نفر خواهد رسید.

راه توده 239 19.10.2009
 

بازگشت