راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

اطلاعات موازی
با حضور بازجویان و طراحان
یورش به حزب توده ایران

در ماه های پس از کودتای 22 خرداد، اطلاعاتی تاریخی و با ارزش درباره بنیانگذاری نهادهای موازی ضد اصلاحات در 15 سال اخیر منتشر شد. این نهادها، در مجموع خود آن دولت و حاکمیت سایه ای را تشکیل می دادند که با کودتای 22 خرداد از پرده بیرون افتاد و مردم آن را دیدند و در شعارهای خیابانی خود آن را اینگونه اعلام کردند:

-         مجتبی، بمیری، رهبری رو نبینی!

-         مرگ بر دیکتاتور

-         رهبر ما قاتله، ولایتش باطله

و....

در راس این جزوه های پر خبر و پر اطلاعات، یک مقاله 54 صفحه ای قرار دارد که تا کنون در سایت های مختلف بازتاب یافته است. دراین جزوه، به همین حاکمیت موازی و طرز شکل گیری ها در سالهای گذشته و حوادثی که بوجود آورد و دست هائی که پشت آن بود اشاره شده است. این اشارات، برخی گزارش های پیشتر منتشر شده در راه توده را کامل می کند. از جمله مقاله افشاگرانه "اطلاعات موازی..." که در شماره دوشنبه 16.03.1384 راه توده منتشر شد.

ما این مقاله راه توده را، درکنار جزوه 54 صفحه ای که پس از کودتای 22 خرداد در تهران تهیه شده و روی سایت های منعکس کننده اخبار و گزارش های جنبش سبز منتشر شد، دراین شماره راه توده منتشر می کنیم. طبیعی است که اطلاعات سال 1385 راه توده را این جزوه اخیر کامل می کند، اما آن مقاله راه توده؛ در آن زمان، شاید یگانه مطلب تحلیلی و افشاگرانه در باره اطلاعات موازی و حاکمیت موازی بود.

مقاله راه توده سال 1385 را از اینجا بخوانید.

 

و جزوه تحلیل منتشر شده پس از کودتای 22 خرداد با عنوان "چشم اندازهای جنبش سبز" را با امضای جمعی از فعالان سیاسی ایران را، با عنوان مستقل آن در همین شماره راه توده بخوانید.

 

 

                راه توده 281    8 شهریور ماه 1389
 

بازگشت