راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

با 5 نشانه دیگر
امام زمان
وسط قزوین
ظهور می کند

 

اسماعیل شفیعی سروستانی رییس موسسه فرهنگی "موعود عصر (عج)" است. ایشان که خود را كارشناس " امام زمان" معرفی می کند در "همایش آخرالزمان" در دانشگاه قزوین اظهار داشت که ظهور امام زمان نزدیک است چنانکه "از 1200 نشانه‌ آخرالزمان تنها 5 نشانه باقی مانده است."

به گزارش تابناک آقای سروستانی با اشاره به به موج دامن زدن به بحث آخرالزمان در غرب می گوید:
"در آن سوی دریای مدیترانه در دهه 90 بیش از 60 درصد پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوود در خصوص آخرالزمان بود و آیا ساخت فیلم‌هایی با چنین موضوعاتی برای سرگرم کردن مردم است." آقای سروستانی توضیح نداد که هدف این فیلم ها چیست و چه ارتباطی با بحث های مربوط به دامن زدن به جنگ اتمی دارد که از روزی که محمود احمدی نژاد در ایران بر روی کار آمده است به مسئله اصلی ایران و جهان آن را تبدیل کرده است.
به گفته آقای سروستانی " 130 سال است که در دانشگاه‌های وابسته به کلیسای کاتولیک در رشته آخرالزمان‌شناسی فارغ‌التحصیل دارند و در ایالات متحده آمریکا بیش از 257 کالج و دانشگاه در این رشته وجود دارد." این درحالیست که "در دانشگاهی مانند دانشگاه بین‌المللی که به نام امام خمینی (ره) مزین است و در شهری مانند قزوین که شهری با سابقه فرهنگی است و در نقطه مرکزی ایران واقع شده است دو واحد درس اختیاری در خصوص آخرالزمان، فرجام‌شناسی وجود ندارد"
آقای سروستانی در واقع می خواهد تبلیغ جنگ اتمی غرب که زیر عنوان نزدیکی آخرالزمان جریان دارد و مهملاتی را که خود وی در چارچوب این جنگ روانی خطرناک بنام امام زمان شناسی و نزدیکی ظهور تبلیغ می کند به درس دانشگاهی تبدیل کند. وی به دانشگاه های ایران خرده می گیرد که چرا بجای تدریس امام زمان شناسی هنر و نمایش و بازیگری تدریس می شود.
سروستانی با ادبیات احمدی نژادی می گوید: "بسیاری از برنامه‌های رسانه‌های این سرزمین توسط همین بازیگران که بسیاری مانند دلقک‌ها فقط بالا و پایین می‌پرند و به اسم تهیه‌کنندگی و کارگردانی و سناریست، حد و اندازه سناریو آنها از چارچنگولی بالا نمی‌رود، هزاران ساعت شب و روز را به بیهوده‌گویی در مباحث مبتذل و حیات مردم عام کوچه و بازار را به خود مشغول می‌کنند."
برای آنکه معلوم شود "بیهوده گویی و مباحث مبتذل" واقعا در کجاست؟ کافیست نگاهی به سخنان خود آقای سروستانی در مورد اخرالزمان انداخت. وی نگاه مردم عامی به آخرالزمان را چنین بیان می کند: "مردم ما زمانی که گرانی، سختی معیشت و بیماری در زندگیشان پدیدار می‌شود، زمانی که دچار خشکسالی می‌شوند می‌گویند آخرالزمان است، یعنی آخرالزمان را چیزی مساوی با بلا، آفت و بحران می‌شناسند." سخن وی طوریست گویی اینگونه نیست و این حرفهای مردم عامی است و اصلا میان آخرالزمان و بلا و قحطی رابطه ای نیست. ولی خود چند خط آن طرف تر چنین توضیح می دهد:
"خشکسالی، زلزله، قحطی و گرسنگی از نشانه‌های آخرالزمان است به طوری که در سال 2009 یک میلیارد نفر در دنیا گرسنه هستند هر سال نیز یک هزار زلزله متوسط، 18 زلزله بزرگ و یک زلزله عظیم کره زمین را می‌لرزاند." آقای سروستانی می خواهد همان چیزی را که صدها سال است میان مردم عامی تبلیغ شده بعنوان تحفه نو که باید در دانشگاه ها تدریس شود دوباره به خورد مردم بدهد.

از 1200 نشانه آخرالزمان تنها 5 نشانه باقی مانده

از سخنان سروستانی چنین بر می آید که وی فیلم های بقول خودش هالیوودی در مورد نزدیکی ظهور امام را باور کرده است :
"پیامبر فرموده‌اند «شما را به هفت فتنه بیم می‌دهم که بعد از من روی می‌دهد، فتنه‌ای از مدینه، فتنه‌ای از مکه، فتنه‌ای از یمن، فتنه‌ای از شام، فتنه‌ای از شرق، فتنه‌ای از غرب و فتنه آخر فتنه سفیانی است" ... از بیش از 1200 نشانه آخرالزمان که در روایات از آن سخن گفته شده طبق گفته همه محققان تمام نشانه‌ها رخ داده و فقط 5 نشانه باقی مانده است که اولین آن «فتنه سفیانی» است."
به گفته وی سفیانی در سوریه کودتا می کند و درگیری به راه می اندازد و "زمانی که درگیری از شام به کوفه می‌رسد از کنار شهر قزوین لشگر سید خراسانی حرکت می‌کند و از منطقه مرکزی ایران عبور کرده و به کوفه می‌رود و در روایات آمده که اگر لشگر خراسانی را یافتید با او همراه شوید... فرمانده اصلی سپاه خراسانی «شعیب‌بن صالح» است." این شعیب صالح هم زنده است و هم مرده زیرا به گفته وی "امروز در طالقان قبری به این نام است که مردم برای زیارت او می‌روند و وزیران، مشاوران و سرداران اصلی امام زمان (عج) همه ایرانی هستند "
قبلا گفته شده بود که شعیب صالح همان احمدی نژاد است حالا به گفته سروستانی طبق تحقیقات موساد و سیا سیدخراسانی هم همان آیت‌الله خامنه‌ای است :
"در زمان ریاست جمهوری بوش زیر نظر رئیس جمهور، کمیسیونی برای شناسایی امام زمان شکل گرفت. 20 روز قبل موساد و سیا اعلام کردند به دنبال امام زمان هستند و اعلام نیز کرده بودند شاید سید خراسانی آیت‌الله خامنه‌ای باشد زیرا در جوانی در خراسان بوده است."
طبق تحقیقات سروستانی موساد و سیا از زمان بوش دربدر دنبال امام زمان می گشته‌اند و در این میان فهمیده اند که سید خراسانی همان ایت الله خامنه ای است و خبر این کشف را هم در هیچ خبرگزاری اعلام نکرده اند و مستقیما به رییس موسسه عصر موعود رسانده اند.
سروستانی ظهور امام زمان را در عصر "فتنه" می داند و می گوید:
"در آخرالزمان حوادث مختلفی روی می‌دهد و پیامبر نیز فرموده‌اند به ناگزیر فتنه‌ای پدید خواهد آمد که هر گاه در نقطه‌ای آرامش پیدا کند، در نقطه دیگری ناآرامی شروع می‌شود ... یکی از مشخصات فتنه این است که فتنه کور است یعنی اجازه تشخیص نمی‌دهد تا جایی که همه در تشخیص حق و باطل دچار تردید می‌شوند و حتی خواص نیز نمی‌توانند حق و باطل را تشخیص دهند؛ بنابراین تأکید شده است که مواظب باشید که خود را از دست نداده و نابود نشوید."
منظور از فتنه که روشن است همین جنبش سبز مردم ایران برای احقاق حقوق خود و به زیر کشیدن حاکمیت خیانت کرده به انقلاب است. سران فتنه که تکلیفشان روشن است چه کسانی هستند. خواصی هم که دچار تردید شده اند بیت و خانواده ایت الله خمینی و هاشمی رفسنجانی و امثالهم هستند. سروستانی ولی توضیح نمی دهد اگر فتنه موجب نزدیکی ظهور امام زمان می شود چرا مردم را بعنوان فتنه گر به زندان می اندازند و محاکمه و محکوم می کنند؟ همانطور که حکومت با غارت و چاپیدن و شکنجه و تجاوز در زندان می خواهد ظهور امام زمان را به جلو بیاندازد مردم هم می خواهند با "فتنه" کردن ظهور امام را نزدیک کنند. اشکالش چیست؟
به گفته شفیعی سروستانی با ظهور امام "یک میلیون ایرانی به امام می پیوندند." رقم 313 تن حجتیه که آیت الله حایری بر طبق روایات اعلام کرده بود ناگهان در روایات آقای سروستانی به یک میلیون ارتقا پیدا کرد. ولی سوال اینجاست که ایران بیش از 70 میلیون جمعیت دارد. 69 میلیون تن بقیه کجا هستند؟ جزو مخالفان "سید خراسانی" هستند؟ تا پارسال که گفته می شد ما 12 میلیون بسیجی داریم که می خواهند جانشان را در راه "سید خراسانی" بدهند. مردم به کنار، این 12 میلیون کجا غیب شدند؟
آقای سروستانی از یک طرف می گوید که ظهور امام نزدیک است و از آن طرف می خواهد برای موسسه خود بودجه و پول بگیرد و واحد امام زمان شناسی در دانشگاه تاسیس کند. اگر واقعا اعتقاد دارید که ظهور امام اینقدر نزدیک است دیگر فرصت برای مطالعه و واحد امام زمان شناسی در دانشگاه ها باقی می ماند؟ شما هم مثل آقای احمدی نژاد باشید که به همین عنوان سازمان برنامه را منحل و برنامه 20 ساله را جمع نکرد. اگر آخرالزمان در عصر آقای خامنه ای روی می دهد که عمر آقای خامنه ای به 20 سال نمی کشد که کشور به برنامه 20 ساله یا واحد امام زمان شناسی در دانشگاه ها نیاز داشته باشد!
با این وصف که آقای سروستانی می گوید بهتر نیست "سید خراسانی" بجای آنکه چند دستی به قدرت بچسبد برود به همان قزوین، "شعیب صالح" را هم با آقای سروستانی همراه خود ببرد و از آنجا منتظر ظهور امام شوند و بگذارد مردم هم به "فتنه" سبز ادامه دهند و ظهور را به جلو بیاندازند؟
واقعا بیهوده گو کیست و جای این بیهوده گویی ها در دانشگاه است؟

راه توده 280 22.08.2010
 

بازگشت