راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

مصاحبه فرمانده بسیج مهندسین
کاسه را بردارید
تا مردم ببینند
زیر نیمکاسه
اقتصاد نظامی چیست!
هدایت احمدی

 

 

 

 

 

سردار "فرجیان زاده" رئیس سازمان بسیج مهندسین است. ایشان گفتگوئی کرده است با خبرنگار روزنامه اعتماد به تاریخ سوم اسفند ماه. یعنی همین ماهی که در آن هستیم.

سردار فرجیان زاده، دراین مصاحبه می گوید "قانون اساسی اجازه داده نیروهای مسلح وارد سازند گی شوند"

ایشان "ف" را گفته، اما "فرحزاد" را یادش رفته بگوید. این درست که براساس قانون اساسی نیروهای مسلح در زمان صلح باید در جهت کمک به دولت و سازندگی کشور گام بردارند. اما اصل 147 قانون اساسی می گوید ازامكانات ارتش در زمان صلح جهت سازندگی مملكت استفاده شود، نه از نیرو های مسلح، سپاه و بسیج.  و در اصل 148 قانون اساسی گفته شده است هر نوع بهره برداری شخصی از وسایل و امكانات ارتش ممنوع است. آیا بسیج و سپاه جزء ارتش است؟

با فرض قبول فعالیت های سپاه و بسیج در جهت سازندگی مملكت در زمان صلح، آیا این فعالیت های در جهت منافع ملی و انقلاب بوده و یا در جهت منافع شخصی، شرکت ها، بنیادها و موسسات شخصی و خصوصی؟

فعالیت 20 ساله سپاه، بسیج و نیروهای مسلح جیب عده ای را پر کرده است و آنها تبدیل به قدرت اقتصادی کشور شده اند.

بنیاد تعاون سپاه، بنیاد تعاون ناجا، مهر اقتصاد ایرانیان و... از دل فعالیت های سپاه و نیروهای مسلح بیرون آمده اند که می توانند با سه سوت میلیارد ها تومان را تهیه و جابجا کنند، مخابرات کشور را یکشبه بخرند، شرکت تاسیسات دریایی( روزنامه اعتماد 2-12-88 صفحه 5) را بخرند و......

باید با تحقیق و تفحص دقیق و ملی معلوم کرد که میلیارد ها تومان، و حتی میلیارد ها دلار این بنیاد ها از کجا و چگونه انباشته شده است.

اگر این ثروت ها در مالکیت سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی است و این یعنی مالکیت دولتی، باید معلوم شود که به چه دلیل جابجا شده و از این جیب دولت رفته به جیب دیگرش؟ یعنی از جیب شخصی ها در آمده رفته به جیب نظامی ها.

مخابرات و شرکت تاسیسات دریایی و...که دراختیار دولت بود، دیگر چرا دوباره به این شکل به دولت منتقل شده است؟ دم موشک همینجا از تله بیرون مانده است. یعنی دولت شده نظامی و اقتصاد هم بدنبال آن شده نظامی. هدف چیست؟ چرا مردم را راست و پوست کنده در جریان نمی گذارید؟ می خواستید سر نیروی نظامی را گرم کنید؟ می خواستید دست آنها را هم در غارت مردم و کشور بند کرده و شریکشان کنید؟ قصد جنگ دارید و آماده آن می شوید؟

چرا به مردم نمی گوئید زیر این کاسه، چه نیمکاسه ای پنهان است؟

همین رابطه و ارتباط، سپاه و نیروهای مسلح را برای نخستین بار تبدیل به ارتش خصوصی نکرده؟ و همین وابستگی و چسبندگی مالی و اقتصادی آنها را نمک گیر فرمانده کل قوا نکرده؟ همین انتقال ثروت ملی به سپاه باعث نشده که آنها قانون و مجلس و هر نهاد دیگری را دور زده و به هیچ کس پاسخگو نباشند و فرمانروائی کنند؟

سردار فرجیان زاده گفته است سازمان بسیج مهندسین حدود 50 هزار عضو دارند.

رابطه این سازمان با نیروهای مسلح - سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت دفاع – چگونه است؟

سازمان بسیج مهندسین از رانت نظامی استفاده است؟

همه میدانند در ایران مدرک فروشی و مدارک تقلبی – دکترا، مهندسی و....- به وفور یافت می شود. از کنار این رانت نظامی و اقتصادی مدارک دکترا و مهندسی مثل مدال افتخار از گردن فرماندهان آویزان نکرده اند؟

از این 50 هزار مهندس در سازمان بسیج مهندسین چه تعداد با تجربه و با سود و واقعا تحصیل کرده اند؟

 


 

 

            راه توده  258    10 اسفند ماه 1388

 

بازگشت