راه توده                                                                                                                                                          بازگشت       

 

 

اخباری از مناسبات
چین، لائوس، بلاروس

 

 

 

 

 

پراودا- حزب خلقی- انقلابی لائوس 55 سالگی خودرا جشن می گیرد. درسال 2009، سالی که بحران اقتصادی جهان سرمایه داری را لرزاند، درآمد ناخالص ملی لائوس 7،1 درصد، تولید کشاورزی 3،1 درصد و تولید صنعتی 12،5 درصد افزایش یافت. این ارقام درست بودن انتخاب خلق چند ملیتی لائوس مبنی بر رشد سوسیالیستی تحت رهبری حزب خلقی-انقلابی لائوس را ثابت می کند.

پراودا -جمهوری بلاروس (یگانه جمهوری سوسیالیستی باقی مانده از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی) قراردادهای نوینی برای همکاری با جمهوری خلق چین امضاء کرد.

بلاروس که اکنون مناسبات گسترده ای با کشورهای امریکای لاتین – بویژه در آن کشورهائی که دولت های مردمی در آنها بر سرکار آمده اند- اکنون قراردادهای گسترده ای را در آسیا با چین منعقد می سازد. بیش از 90 پروژه به ارزش نزدیک به 16 میلیارد دلار بطور مشترک با چین عملی خواهد شد. معاون و نماینده ویژه رئیس  جمهوری خلق چین در جریان سفر به بلاروس، در پایتخت این کشور "مینسک" قراردادهای مربوط به این پروژه ها را امضاء کرد.

 


 

 

            راه توده  261    15 فروردین ماه 1389

 

بازگشت