راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

نشانه های
مرموز و مشترک
در جناح راست
صادق آراسته
 

بسیاری از سران جناح راست خاصیت های مشترک مرموزی دارند. بیشتر آنها در قتل های دسته جمعی دهه ۶۰ و سپس قتل های زنجیره ای از برنامه ریزان و امران و عاملین اصلی  بودند. از ریاست اوین و گوهردشت در دهه اول انقلاب تا به قول دکتر خزعلی که اخیرا گفت سر نخ احمدی نژاد را در تکه تکه شدن دکتر سامی در محل مطب خود پیدا کنید. پروژه قتلهای زنجیره ای از همان جا شروع شد.

تشکل های جناح راست از چند گروه مرکب می باشد. بخشی از موتلفه هستند که سابقه انها به کودتا ۱۳۳۲ بر می گردد. در ان زمان بسیاری از آنها از جوانان اطراف شعبان بی مخ و مهدی قصاب و اکبر خرات و طیب رضایی در میدان تهران و زیر فرمان ایت الله کاشانی بودند.

جناح مهم دیگر ائتلاف راست کودتاچی حاکم فعلی از حجتیه هستند. حجتیه در عمل بخشی غیر رسمی ساواک بود که با موضع گیری ضد مبارزان و خبر چینی و ترویج عدم دخالت در سیاست و اصرار بر گسترش فساد به عنوان زمینه ظهور حضرت مهدی هر چه توانست بر علیه مبارزان واقعی انجام داد. سابقه احمدی نژاد و بسیاری از نزدیکان او به آموزش های حجتیه بر می گردد. احمدی نژاد پس از انقلاب در اوین مشغول شد. هنوز اسناد این دوره او انتشار نیافته است.

مدتی پس از اتمام اعدام های دسته جعمی نیز در یک آسایشگاه روانکاوی تحت درمان بود.

پس از درگذشت آقای خمینی آنها گام به گام به مدیریت های نظام نزدیک شدند. ضلع  سوم رهبری جناح راست حاکم فعلی مرکب از منشعبین سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است. این سازمان از هفت گروه کوچک اسلامی ایجاد شد و پس از نماینده شدن ایت الله راستی از جانب آقای خمینی در آن سازمان زمینه سازی برای انهدام آن آغاز شد. جناح کوچک دست راستی این سازمان زیر عبای آیت الله راستی پنهان شد و بعد ها معلوم شد که آقای راستی خود از خواص حجتیه است گر چه همان زمان نیز رابط آنها بود. برخی از جناح منشعب قدیمی راست مجاهدین انقلاب اسلامی هم اکنون در جلو پرده حاکمیت نظامی امنیتی هستند. مانند ذوالقدر و برخی مثل غرضی معروف به "دست دراز استعمار" در پشت پرده مشغول هستند. گروه های دیگری نیز از بازماندگان لژها و خانواده های استعماری قدیمی مشغول در انجمنها و دستگاه های امنیتی حاکم زمان پهلوی نیز در این ائتلاف شوم کودتاچی سهیم هستند. بخش دیگری نیز به قول آقای خامنه ای پس از "ریزش" سابقون انقلاب "رویش" کردند. منظور وی در واقع هر چه فرصت طلب و غارتگر و آدم کش و شکنجه گر و سرکوبگر است که در این قحطی عوامل، مزدوری کودتا را می کنند. این "ریزش و رویش" آقای خامنه ای اعتراف به آن است که انقلاب را مشتی ضد انقلاب جناح راست که زمان شاه یا مشغول خبر چینی در ساواک بودند و یا مراسم توبه و یا اصلا سیاسی نبودند و دنبال پول مفت بودند صاحب شده اند. واژه فتنه را نیز ابتدا روزنامه های جناح راست مانند رسالت و کیهان پارسال مطرح کردند و سپس آقای خامنه ای آن را قاپید.

خود آقای خامنه ای نیز زمان در جوانی در قلب حجتیه در مشهد از خواص آنها بود. کنایه تاریخی و معروف آقای خمینی در محکومیت یکی از خطبه های جمعه آقای خامنه ای را نیز بسیاری از ما هنوز به خاطر داریم. آقای خمینی در سخنانی خطاب به خامنه ای گفت "شما معنی ولایت را هنوز درست متوجه نشده اید" و سخنان وی را متاثر فکری از گروهی (حجتیه) خطرناک و ناباب خواند. البته هفته پس از آن آقای خامنه ای در خطبه جمعه علنا توبه کرد. آقای خامنه ای که به کینه توزی مشهور است دندان بر جگر گذاشت و پس از کشته شدن فرزند خمینی کم کم زمام امور را به لژهای حجتیه و امثال مصباح یزدی سپرد. گر چه در سلطنت فعلی بیت رهبری که مشغول برداشتن موانع ولیعهدی آقا مجتبی است این وقایع تاریخی سانسور می شود.

 

 در این چند سال اخیر جناح راست حاکم صد ها میلیارد دلار ثروت تاریخی کشور در زمان اوج قیمت نفت را در حساب های خود در خارج مفقود کردند که بی شک اربابان استعماری آنها نیز سهم شیر خود را برداشت کرده اند. اقتصاددانهای ایرانی در خارج نمی پرسند که این خزانه بی سابقه چه شد؟

کسی از سیاسیون ایرانی در خارج هم که آزادی بیان دارند به دنبال کشف سر نخ این چند صد میلیارد دلار گم شده در بانک های خصوصی غربی نیست. با دقت کردن به تکرار گم شدن پول های کلان که سابقه پیدایش ان به دوران مریضی و درگذشت آقای خمینی بر می گردد، دلیل حاکمیت جناح راست و ایجاد زمینه خونین داخلی و خارجی برای آن از طرف قدرت های خارج و لژهای باقی مانده آنها در داخل زیاد هم عجیب به نظر نمی رسد. یکی دیگر از خواص مشترک جناح آشوب طلب و جنگ طلب و کودتاچی اینست که همواره به اسرائیل می تازند.

آقای خامنه ای درجریان قتل های زنجیره ای گفت که عوامل و آمرین قتلهای زنجیره ای در وزارت اطلاعات، که از مدیران راستی و از مسولین بخش های سرکوب گروه های چپ بودند، در واقع از خارج و صهیونیست ها دستور می گرفتند. در اعترافات سعید امامی، عضو یکی دیگر از خانواده های قدیمی دست نشانده استعمار در دو رژیم، آمده است که آقا مجتبی به سعید امامی گفت که سیاسیون را نیز مانند ارازل و اوباش قتل زنجیره ای کنید. سعید امامی از دوست جدید نزدیک خود مجتبی درخواست کرد که این را کتبا ارائه دهد. در این اسناد آمده است که مسئول امنیتی بیت رهبری  حجت الاسلام حجازی نیز در مورد تردید مدیران وزارت اطلاعات در طرح قتلها اصرار کرد و گفت که "گوش های شنوا نسبت به سعید امامی موید باشند". طبق اعترافات امامی، پدر عروس آقای خامنه ای یعنی ایت الله خوشوقت نیز که در بیت رهبری مستقر دائم است نیز عضو تیمی است که از زمان قتل سید احمد خمینی تا کنون با گروهی دیگر مانند مصباح یزدی فتاوی قتل ها را صادر میکند.

 

آقای خامنه ای هیچگاه نگفته است که چرا آمرین و عاملین قتلها که طبق گفته وی وابسته به اسرائیل و صهیونیست هستند اکنون در کنار کودتاچی ها انجام وظیفه می کنند و دوباره به خدمت فراخوانده شده اند؟ و چرا در سازمان های موازی امنیتی مشغول به سنگ پرانی علیه خاتمی شدند؟

این داستان طولانی است که وسیله اصلی آن گروه های دست راستی حلقه به گوش هستند که هدف اصلی غارت درآمد نفت را به مقصد استعمار پنهان میرسانند و تنها مانع آنها ملت ایران و خون گرم آزادگان است. استعمار هم در این منطقه نفتی نیاز دائم به جنگ وعدم صلح و سرکوب و خونریزی بدست گروه های مختلف با تاریخ مصرف های متغیر دارد که برخی از آنها پس از مدتی در برزخ دوباره زنده و بازشویی میشوند و مشغول خدمت تا تاریخ به نوعی دیگر تکرار شود. فقط در این گرد و غبار همیشگی جنگ یا سرکوب و مرداب و آب گل آلود همواره آغشته به خون و نفت است که آنها میتوانند ماهی های بزرگ را بگیرند.

 

 

                راه توده 293    اول آذر ماه 1389
 

بازگشت