راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سالگرد حزب را
به راه توده
تبریک می گوئیم!

 

بمناسبت سالگرد تاسیس حزب توده ایران، پیام های صمیمانه ای دریافت داشته ایم که انتشار همه آنها برای ما مقدور نیست. از ارسال کنندگان این پیام ها تشکر می کنیم و متقابلا ما نیز به همه توده ای ها این سالگرد را تبریک می گوئیم. از میان این پیام ها و تبریک ها، خلاصه ای از یک نامه شورانگیز را که از داخل کشور- تهران- دریافت کرده ایم منتشر می کنیم و همچنین تبریک بسیار کوتاهی را که از خراسان دریافت کرده ایم.

نامه دریافتی از تهران:
«هرچه راه توده های سال های دهه هفتاد را می خوانم به عمق فهم درست نویسندگان آن بیشتر پی می برم و لب می گزم از خواب برهوتی که روزگار ما
را با خود به آن برده بود. اگر دل بیدار و هوشیار راه توده نبود ما اکنون کجا بودیم؟ شما برای ما توده ای ها که بعد از یورش به حزب، علاوه بر دستگیری ها و اعدام ها و شکنجه ها، زیر سنگین ترین فشارهای روانی هم قرار گرفته بودیم، افتخار آفریدید. هیچگاه در یکصد سال اخیر وضعیت سیاسی ایران و شکل مبارزه به این پیچیدگی که امروز هست نبوده است و ما هرگز در این سالهای دشوار تحلیل گری مانند راه توده نداشته ایم.
سرمقاله دوشنبه قبل را چند روز پیش خواندم و بخود بالیدم که توده ای هستم و به همین دلیل این چند سطر را یاد داشت کردم و فرستادم.
ما در اینجا، بیان دیگری برای تشکر نداریم. حتی همان یک سرمقاله، برای افتخار به توده ای بودنم کافی است:
«مرور راه توده
سر گیجه سیاسی
چرا در مهاجرت
ریشه دواند؟»

مطالبی که راه توده در این سال های دوران ساز، در بزنگاه ها و سرپیچ های تند سیاسی نگارش کرده بگفته دوستان و دشمنان حزب توده درست ترین راهبرد استرتژیک بوده که نه تنها توده ای ها که امکان دسترسی به فضای مجازی را دارند، بلکه به اعتراف خصوصی بسیاری از غیر توده ای ها دقیق ترین تحلیل ها بوده است. این نوشته ها برگ های زرینی است در تاریخ حزب توده ایران و ما بعنوان سند افتخار مبارزان توده ای که با همه توش و توان و امکانات بسیار اندک خود همواره ملزم به ارائه درست ترین تحلیل های سیاسی و بر پایه آن، عمل انقلابی بوده اند به آن نگاه می کنیم. 10 مهر بر دست اندرکاران راه توده مبارک باشد.»


راه توده- رفقای گرامی! آنچه که از آن با افتخار یاد کرده اید، حاصل پایداری همه ما با هم و محصول اندیشه های انقلابی رهبران گذشته حزب توده ایران است. اگر ما در این زمینه هنری داشته ایم، همانا درک مشی و سیاست حزب توده ایران در ارتباط با جامعه و انقلاب ایران است و نه بیشتر.
دست همه شما را می فشاریم.

مشهد- صمیمانه ترین شادباش های ما را بمناسبت سالگرد تاسیس حزب توده ایران بپذیرید. دست یکایک منتشر کنندگان راه توده را می فشاریم. به امید کار و پیکار در ایران و در کنار هم.

راه توده 288 18.10.2010

بازگشت