راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

فیلم فستیوال را می توانید از اینجا ببینید!
فستیوال 3 روزه
جوانان کمونیست
در شهرهای یونان

سی و ششمین فستیوال سازمان جوانان حزب کمونیست یونان از شانزدهم تا هجدهم سپتامبر 2010، در سراسر این کشور برگزار شد. شعار این فستیوال "با حزب کمونیست یونان همراه شوید و با سیاست های باز دارنده آشنا شوید" بود. منظور از سیاست های بازدارنده، سیاست های اقتصادی و اجتماعی حزب کمونیست یونان در برابر دولت بحران زده یونان و بویژه بحران اقتصادی کشور است که در یکسال گذشته منجر به بزرگترین اعتراضات خیابانی شده است. فسیتوال، در اغلب شهر های بزرگ یونان برگزار شد. این فستیوال هر ساله بنا به دعوت "سازمان جوانان کمونیست" یونان در بونان برگزار می شود.

مهم ترین و پر جمعیت ترین همایش فسیتوال امسال، در محله "آ.تریتیس" در غرب شهر آتن که منطقه ای است زحمت کش نشین و بیشتر هواداران حزب کمونیست و جوانان وابسته به این حزب در آنجا ساکن می باشند، برگزار شد.

گزارش ها نشان میدهد که این فستیوال روی دادی فرهنگی، سیاسی مهم و در عین حال نمایش قدرت توده ای  قابل توجه، در مقابل دولت هوادار گلوبالیسم در یونان بود.

هزاران نفر از اعضای "جوانان کمونیست" و کارگران و زحمت کشان حامی آنها با نظمی قابل تحسین این فستیوال سه روزه را که شامل برنامه های متعدد بود سازمان دادند. اجرای برنامه های موسیقی، تاتر، کتابخوانی، نمایش فیلم، برگزاری سمینار آشنایی با فرهنگ و هنر جوامع مختلف، تبادل نظر در مورد مسائل سیاسی جهان، ورزش، جنبش های اجتماعی زنان و جوانان... بخش های گوناگون فستیوال امسال بود.

معرفی کتاب ها، تابلو ها و بروشور های ارائه شده توسط حزب کمونیست یونان و سازمان جوانان کمونیست، در جهت آشنایی با مواضع آنها در ارتباط با مسایل داخلی و خارجی ومعرفی کاندیداهای حزب کمونیست درانتخابات سراسری هفتم نوامبر این کشور نیز از نکات برجسته این فستیوال بود.

25 هیات نمایندگی از کشور های مختلف جهان در فستیوال جوانان یونان از کشورهای اطریش، استرالیا، بولیوی، بریتانیای، ونزوئلا، ویتنام، آلمان، گرجستان، قبرس، اسپانیا، ایتالیا، کلمبیا، کوبا، لبنان، صربستان، نپال، لهستان، پرتقال، پاکستان، فلسطین، روسیه، ترکیه، سریلانکا و فدراسیون روسیه و اتحادیه جوانان و دانشجویان خلیج کارایب واقع در آمریکای لاتین در این فستیوال حضور داشتند.

 

روبط بین الملل حزب کمونیست یونان- برگرفته از سایت حزب کمونیست روسیه 

 

 

                راه توده 285    5 مهر ماه 1389
 

بازگشت