راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

سناریوی

یک حمله موشکی

در سوریه

ترجمه و تدوین

"عسگر داوودی"

 

 

نیمه شب چهاردهم آوریل  107 موشک ائتلاف غرب به رهبری آمریکا در سوریه فرود آمد و کشتار و تخریب قابل توجهی از خود بجای گذاشتند. این موشک ها با هماهنگی دولت های انگلیس و فرانسه از دو ناو نیروی دریایی آمریکا دردریای سرخ، از هواپیما های تاکتیکی بر فراز دریای مدیترانه و همچنین توسط بمب افکن های B-1B از منطقه التنف شلیک شدند. حمله به سوریه از ساعت 3 و42 دقیقه تا ساعت 5 و ده دقیقه 14 آوریل به وقت محلی طول کشید. سامانه های دفاع هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز غربی را قبل از رسیدن آنها به اهداف خود منهدم کردند. دولت آلمان فقط موافقت خود را با این حمله موشکی اعلام کرد.

شبکه تلویزیونی «سی‌اِن‌اِن» امریکا در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی ودفاعی آمریکا اذعان کرد که واشنگتن بدون اطمینان از اینکه دولت دمشق از گاز شیمیایی «سارین» علیه غیرنظامیان این کشور در شهر دوما استفاده کرده، شنبه شب به سوریه حمله کرده است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه آی.تی.وی (ITV) تصریح کرد که دولت انگلیس حمله شیمیایی به دوما را جعل کرده است تا بر اساس آن حمله نظامی علیه سوریه را توجیه کند.او گفت: پزشکان سوری که در آن لحظه در بیمارستان بودند، گفته‌اند که هیچ کشته‌ای را ندیده‌اند و من سخن پزشکان را باور می‌کنم تا تبلیغات بین‌المللی. والدینی که کودکانشان در این صحنه سازی جان باختند شهادت دادند که کودکانشان به انجام چنین صحنه سازی واداشته شده‌اند. 

او درادامه اظهاراتش انگلیس را به حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه و گروه وابسته «کلاه‌سفیدها» متهم و اظهار کرد که این کشور در توطئه مذکور علیه دولت و مردم سوریه هم‌دست است.

سایت خبری اسپوتنیک با تاکید بر منابع خبری روسیه در سوریه در این رابطه گزارش هائی را منتشر کرد که فشرده مطالب این گزارش هارا می خوانید:

مصطفی پسر بچه ای که در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه زندگی می کند، به گزارشگرها مکررا تاکید می کند: جرات ندارم حرفی بزنم چون «جیش الاسلام» پس از تخریب مدرسه مان بار ها تهدید کرده است که اگر ما بچه ها را در حال فوتبال بازی در خیابان ببیند، خواهد کشت.مصطفی پس از مدتی که ترسش فرو می نشیند در حالی که تاکید می کند: من شما را نمی شناسم، شاید شما هم مثل آنها بخواهید ما را بکشید اما اگرمرا نمی کشید، به شما می گویم که در بیمارستان چه اتفاقی افتاد. سپس مصطفی توضیح داد که افراد «جیش الاسلام» به محله ما آمدند و گفتند که ما بچه ها به بیمارستان برویم زیرا در آنجا به بچه ها خرماهای خوشمزه خیراتی داده می شود. ما به بیمارستان رفتیم، جلوی در بیمارستان آنها به ما گفتند اگر ما کاری که آنها می خواهند را انجام بدهیم به ما کلوچه، خرما و کیسه های پر سیب زمینی خواهد داد. آنگاه آنها کیسه های بزرگی را آوردند ولی ما نمی دانیم در آن کیسه ها چه بود. بعد آنها شروع کردند از شیر آب بر روی ما آب ریختند و بزرگسالان بچه ها را گرفتند و به داخل بیمارستان بردند و روی تخت های بیمارستان قرار دادند و از ما عکس و فیلم گرفتند. بعد از آن به ما گفتند که مطمئن باشید که برای شما غذاهای خوب می آوریم و حالا می توانیم برویم و بازی کنیم به خاطر اینکه خوب بودیم و حرف آنها را گوش دادیم."(عکس موجود از گفتگو خبرنگاران با مصطفی کودک سوری)

در گزارش دیگر اسپوتنیک آمده است: یک منبع نظامی سوری اعلام کرد ارتش دولتی سوریه شواهد و مدارک کاملی دارد که نشان میدهد که شبه نظامیان مخالف دولت به همراه حامیان غربی خود فیلم صحنه سازی شده ای از حمله شیمیایی مورد ادعا تهیه کرده اند تا بهانه حمله نظامی غرب را به سوریه فراهم آورند. نیروهای نظامی روسیه در شهر دوما، انباری را یافتند که در آن ابزار لازم برای ساخت تسلیحات شیمیایی وجود داشت. در این انبار موادی مانند «تیو دی گلیکول»، «دی اتانولامین» کشف شد که برای تولید گاز خردل سولفور و نیتروژن استفاده می شود. علاوه بر آن یک بالون با گاز کلر، شبیه به آنچه که ستیزه جویان در جریان فیلمبرداری حمله دروغین شیمیایی استفاده کرده بودند نیز یافت شده است.

ارتش سوریه هنگام بازرسی از مقر تروریست ها در غوطه شرقی محل های بزرگ نگهداری از لباس های ویژه مزدوران عضو گروه "کلاه سفیدها" را کشف کرد که دستمزد آنها توسط بریتانیا و عربستان سعودی پرداخت می شود. همچنین لابراتوارها و محل های مخصوص نگهداری از مواد شیمیایی و خودروهای دارای نمره های عربستان کشف شده است.

پیشتر مرکز روسی مصالحه طرفهای متخاصم در سوریه نیز از ساختگی بودن عکس ها و فیلم های منتشره در شبکه های اجتماعی از سوی "کلاه سفیدها" سخن گفته بود.این گروه از اعضاء ارتش آزاد سوریه و توسط عوامل امنیتی غیر مستقیم انگلیس بنیانگذاری شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرلشگر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع، در مصاحبه ای گفت: کسانی که در فیلم حمله شیمیایی شرکت داشتند به طور مستقیم اعلام کردند که این ویدیو صحنه سازی بوده است. ما توانستیم اشخاصی که در آن ویدیو بودند را پیدا کنیم و از آنها بپرسیم. امروز ما یک مصاحبه زنده از این افراد ارائه می دهیم. ساکنان غوطه شرقی با جزییات کامل توضیح دادند که این صحنه سازی در کجا انجام شد و در چه قسمتهایی شرکت کردند و چه کاری انجام دادند. به گفته کوناشنکوف، دو پزشککه در یک بیمارستان محلی در بخش اورژانس کار می کنندگفته اند که همه بیماران تحویلی به بیمارستان را معاینه کرده و آنها هیچ نشانه ای از آسیب بر اثر مواد سمی شیمیایی نداشته اند.

سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز در یک نشست خبری گفت: روسیه شواهد زیادی دارد که چند روز قبل از حادثه صحنه سازی در تاریخ هفتم  آپریل تدارکات، تحرکات و آماده سازی برنامه ریزی شده با سلاح های شیمیایی در دومای سوریه انجام شده است. دولت انگلیس به طور مستقیم در سازماندهی این تحریکات دست داشته است تا امریکا را تشویق به حمله نظامی به سوریه کند.

کوناشنکوف تاکید کرد، باوجود اینکه یک هفته از این حادثه می گذرد ولی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی هنوز نتوانسته اند مدارکی در این رابطه ارائه کنند.

سرلشگر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز در مصاحبه ای در همین رابطه گفت: کسانی که در فیلم حمله شمیایی به سوریه شرکت داشتند به طور مستقیم اعلام کردند که این ویدیو صحنه سازی بوده است.

او در ادامه افزود: ما توانستیم اشخاصی که در آن ویدیو بودند را پیدا کنیم و از آنها بپرسیم. امروز ما یک مصاحبه زنده از این افراد ارائه می دهیم. ساکنان غوطه شرقی با جزییات کامل توضیح دادند که این صحنه سازی در کجا انجام شده است. این ها دو پزشکی هستند که در یک بیمارستان محلی در بخش اورژانس کار می کنند. آنها اعلام کردند که همه بیماران تحویلی به بیمارستان را معاینه کرده و آنها هیچ نشانه ای از آسیب بر اثر مواد سمی شیمیایی نداشته اند.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز در رابطه با تقاضا اعزام بازرسان بی طرف توسط دولت روسیه و دولت بشار اسد به منطقه دوما گفت: « زمانی که اعضای هیئت اعزامی سازمان ملل در آن محل بودند، از جایی در شهر تیراندازی شروع شد که هنوز دهها شبه نظامی مخالف دولت در آنجا باقی مانده بودند و آشکارا می دانستند که چه گروهی از این محل عبور خواهد کرد و با چه هدفی.» اگر چه هیچ یک از اعضای هیئت اعزامی آسیبی ندید و آنها صحیح و سالم به دمشق بازگشتند. اما این قضیه مانع از آن شد که هیئت اعزامی سازمان منع سلاح شیمیایی بتواند در محل به بازرسی جزئیات حمله شیمیایی مورد ادعائی اقدام کنند. وزیر خارجه روسیه متذکر شد که مکرون رئیس جمهور فرانسه از ارائه شواهد حمله شیمیایی در سوریه سر باز زده است

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با محکوم کردن حمله موشکی آمریکا و متحدینش به مواضع دمشق، گفت: غرب برای توجیه حملات خود فقط به گزارش رسانه‌ها اکتفا می کند.

وی افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تماس با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود، از وی خواست تا شواهد مورد ادعا درخصوص اینکه دمشق در حمله شیمیایی دوما نقش داشته ارائه دهد، حال آنکه این درخواست رد شد. آنچه که غرب انجام داد عملی تهاجمی و ناقض قوانین سازمان ملل بود.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از تهاجم به سوریه این بود که تروریست‌ها فرصتی برای نفس تازه کردن بدهند تا تجدید قوا کرده و بیش از پیش خون بریزند چرا که به هرحال این حملات زمانی انجام شد که نیروهای سوری به موفقیت‌های چشم‌گیری در برابر تروریست‌های داعش و النصره دست یافته بودند.

وی ادامه داد: غرب عمداً در آستانه آغاز تحقیق پیرامون حمله شیمیایی دوما، دست به حملات موشکی زد تا در روند تحقیق کارشکنی کند.

لاوروف تاکید کرد: صحنه های مربوط به حمله شیمیایی در سوریه نمایشی است و معارضین سوری مسئول انجام این حمله هستند.

وی در ادامه افزود: پنتاگون حمله به سوریه را توجیه می‌کند و ادعا دارد که دمشق با پذیرش کارشناسان مربوطه مخالفت کرده و این مسئله کاملاً نادرست است ما با دولت سوریه بر سر تسهیل کار کارشناسان سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی موافقت کردیم.

روزنامه آلمانی یونگه ولت نیز در این رابطه نوشت:

مسئول خبری کانال تلویزیونی دوم آلمان در استودیو مرکزی قاهره آقای «اولی گاک» روز جمعه درگزارش خود گفت: گفته می شود که گزارش خبری این حمله به اصطلاح شیمیائی از طرف گروه های اسلامی «صحنه سازی» شده است. همچنین نوزدهم ماه آپریل صفحه اول سایت «تاقس شاوو» (مشاهده روز) که به کانال تلویزیونی مذکور مربوط است خبر دیدار روزنامه نگارانی را از دوما گزارش کرده است که آنها نیز بر «صحنه سازی» حمله شیمیائی تاکید کرده اند.

همچنین تلویزیون روسیه در سایت خبری خود که به چندین زبان از جمله به زبان آلمانی به روز می شود در همین رابطه نوشت: گزارشگر تلویزیون کانال دوم آلمان توضیح داده است که گروه های مخالف دولت سوریه در منطقه دوما گزارش حمله شیمیائی ادعائی را با «صحنه سازی » بر علیه ارتش سوریه  تهیه کرده اند.«اولی گاک» گزارشگر کانال (زد. د. اف) که مسئول این کانال در قاهره است در گزارش خود از منطقه که روز جمعه بطور زنده از تلویزیون دوم آلمان پخش می شد گفت:« مردم شهر دوما در سوریه به طور کاملا قانع کننده به ما توضیح دادند فیلم مورد ادعائی منتشر شده «صحنه سازی» شده و یک موضوع داستانی بیشتر نیست.»

گزارشگر کانال دوم آلمان همچنین در سفر جمعی از خبرنگاران به دمشق از هایم پناهنده گان اطراف دمشق که در آن حدود 20 هزار تن سوری فراری از جنگ داخلی  مستقر هستند نیز بازدید کرده است.

در کل با توجه به سکوت منابع و سازمان های ظاهرا بیطرف بین المللی بر علیه شلیک 107 موشک بر سر مردم سوریه و اینکه هیچگونه مدرک و سند محکمه پسندی بر دخالت ارتش سوریه وجود ندارد و از طرف دولت های غربی مهاجم ارائه نشده است، نتیجه جمعبندی گزارش های مختلف نشان می دهد که فیلم منتشر شده در رسانه ها با همکاری «جیش الاسلام» و گروه مزدوران «کلاه سفیدها» وابسته به ارتش آزاد سوریه جعل و منتشر شده است و آیا اینکه دولت های غربی از این موضوع اطلاع داشته اند و یا نداشته اند مدرکی در دست نیست اما کاملا مشخص است که با نابودی گروه هائی چون «داعش» در سوریه دیگر برای غرب بهانه ای برای تجاوز نظامی و دخالت سیاسی در امور داخلی سوریه باقی نمانده است جز بهانه هائ جعلی این چنینی.

عکس موجود نمونه ای دیگر از جعل خبری گروه های اسلامی در لباس «کلاه سبزها» است. که چند سال قبل در رسانه ها به عنوان سند دروغپردازی گروه مزدوران «کلاه سبزها» در سوریه منتشر شده است در عکس سمت چپ بالائی این گروه مدعی شده بود که فرد به ظاهر آسیب دیده قربانی بمباران شیمیائی ارتش سوریه است! فیلم مربوطه نیز در یوتیوپ موجود می باشد.در سمت راست عکس کودک گفتگو کننده با گزارشگران مشاهده می شود و در عکس سمت راست پائین موردی از نمایش شیمیائی شدن در برابر نماینده یک رسانه دیده می شود.شایان ذکر است که گروه کلاه سفید های در سوریه توسط یک افسر ظاهرا بازنشسته ارتش انگلیس بنیانگزاری شده و منابع خبری روسیه و سوریه اعلام کرده اند که دستمزد این گروه توسط دولت های انگلیس و عربستان پرداخت می شود.بررسی ها افشا کننده این موضوع است که لابراتوارها و محل های مخصوص نگهداری از مواد شیمیایی و بعضی از خودروهای این گروه دارای نمره های عربستان می باشد.

روزنامه نگار کانادائی «اوا بارتلت» ضمن ارائه گزارشی در باره سوریه در مقر سازمان ملل به سوالات یک روزنامه نگار انگلیسی جواب می دهد:

«در مورد گروه کلاه سفیدها صحبت کنیم، گروه کلاه سفیدها سال ۲۰۱۳ توسط یک افسر سابق انگلیس بوجود آمده، این گروه توسط امریکا، انگلیس و اروپا با پشتیبانی مالی حدود ۱۰۰ میلیون دلار تشکیل شده  است.

 

 

 برای کسب اطلاعات بیشتر در باره «کلاه سفید ها» می توانید  به منابع زیر مراجعه کنید:

 

کلاه سفیدهاهمراه جنایتکارانو تروریست هادر سوریه

http://www.rahetudeh.com/rahetude/indexfolder/2017/janvye/index584.html

 

فیلم جعلی نجات مجروح (عکس) این افراد عضو ارتش سوریه هستند

https://www.bing.com/videos/search?q=weisshelme&&view=detail&mid=2111452EC905990C82F62111452EC905990C82F6&&FORM=VRDGAR

 

https://ir.sputniknews.com/world/201804203497665-حقایق-کلاه-سفیدها-سوریه/

 

 

https://ir.sputniknews.com/world/201804203494073-لابراتوار-

شیمیایی-تروریستها/

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

 

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh

 

 

        پیج فیسبوک راه توده

 

 

 

                       شماره 644  راه توده -  20 اردیبهشت ماه 1397

 

                                اشتراک گذاری:

بازگشت