فرج الله میزانی (اعدامی 67)

راه توده

شماره 776 چهارشنبه 29 بهمن 1399

منوچهر بهزادی و  فرج الله میزانی (جوانشیر) دو عضو هیات سیاسی و دبیر کمیته مرکزی حزب توده ایران در سالهای پس از انقلاب. اولی فارغ التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه تهران و سردبیر "مردم"روزنامه ارگان مرکزی حزب و دومی فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران و دبیر دوم حزب و مسئول کل تشکیلات حزب .

منوچهر بهزادی (اعدامی 67)

صبر تلخ – 5

انسانیت دو زندانی سلطنت طلب

و کومله ای بیش از بازجوی من بود

یک جوان کومله ای در آن سلول انفرادی خیلی نسبت به من مهربانی کرد! در حد مهر مادری به فرزندش. یوسف صدایش می کردند. دکتر شالچی بلوچ بود. ظاهرا جزو یک گروه سلطنت طلب بود. او را گرفته و آورده بودند آنجا. زیر حکم اعدام بود! درمانگاه (کمیته مشترک) را اداره می کرد.

بعد از مدت ها من را برای بار دوم بردند پهلوی شالچی. حال و احوال با من کرد و طبیعتا جلو بازجو نمی توانست چیزی بگوید، والا پیش از آن، نهایت محبت را در حق من کرده بود!


اصلاح طلبان

چه نقشی میتوانند

در انتخابات 1400

 داشته باشند؟

--------------------

حمله نظامی

اسرائیل به ایران

چقدر جدی است؟

لئونید ساوین

بنیاد فرهنگ استراتژیک

ترجمه - کیوان خسروی

--------------------

انقلاب 57

سالگرد آرزوهای

بر باد رفته!

--------------------

طرح جهانی

 ”باز نشانی بزرگ”

برای کنترل مردم

منبع: گلوبال ریسرچ

ترجمه - بامداد شرقی

--------------------

نقش لهستان

در تحریک جوانان

در تظاهرات بلاروس

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه - نعمت بوستانی

--------------------

برپائی اجلاس

همه خلقی

در بلاروس

سایت حزب کمونیست روسیه

ترجمه "آزاده اسفندیاری"

--------------------

آزادی "اوجالان"

آغاز مصالحه

با کردهای ترکیه است!

اومانیته- ترجمه آذرنگ

--------------------

سرمقاله 776

طشت ناتوانی راستگرایان مرتجع

از بام میدان نقش جهان سقوط کرد

 

راه پیمایی 22 بهمن امسال در شرایط کرونایی به شکلی فرمایشی و با رژه موتوری گروه‌های بد ‌شناسنامه و بی‌مسئولیتی که از طرف رهبر خود را آتش به اختیار می دانند برگزار شد. مهمتر از خود راه پیمایی حاشیه‌های آن بود. از جمله این حاشیه‌ها یکی حذف نام آیت الله خمینی از بیانیه پایانی راه پیمایی بود که هدف آن نوعی مشروعیت دادن به روحانیان مرتجع و بیسوادی است که در دوران رهبری آیت الله خمینی محلی از اعراب نداشتند و اکنون همه نمایندگی‌های "ولی فقیه" در وزارتخانه‌ها و شهرها و روستاها منصوب شده و همه تریبون‌های نماز جمعه را بدست گرفته‌اند و مردم مدام نداشتن سوابق آنها در انقلاب را به رخشان می کشند.  

حذف نام آیت الله خمینی همچنین نوعی تسویه حساب با میرحسین موسوی نیز هست که بعنوان نخست وزیر مورد حمایت وی دربرابر رهبر کنونی قرار داشت و بالاخره نوعی چنگ و دندان نشان دادن به خانواده آیت الله خمینی و بویژه حسن خمینی که نگرانند از نامزدهای شورای رهبری بشود.

حاشیه دیگر این راه پیمایی تظاهرات سازماندهی شده موتورسوارها با شعار مرگ بر روحانی بود. همان شعاری که با آن تظاهرات دیماه 96 آغاز شد و به شکلی خونبار پایان یافت. فاجعه‌‌ای که ابعاد آن فقط کشتار بخشی از هموطنان ما در بیش از 90 شهر نبود، بلکه خروج بلافاصه امریکا از برجام و تحمیل تحریم‌های سخت اقتصادی به ایران بود. اگر مرتجعان راست در دیماه 96 به هدف خود در سرنگونی دولت روحانی نرسیدند، لااقل توانستند برجام را برای مدتی دفن کنند، اقتصاد کشور را نیمه جان و مردم را به سزای رای خود به حسن روحانی برسانند.

شعارهای مرگ بر روحانی در تظاهرات 22 بهمن امسال ولی از جنس امیدهای دیماه 96 نبود بلکه از بیم فردای انتخابات ریاست جمهوری 1400 بود. الان دیگر کسی در میان ارتجاعیون راستگرا تصور این را ندارد که با چنین تظاهراتی می شود دولت را سرنگون کرد. آنها نگران به سرانجام رسیدن برجام و موقعیت تثبیت شده حسن روحانی در راس نظام و فقدان جانشین برای وی هستند. این نکته‌‌ای بود که در بیانیه انصار حزب الله اصفهان که سرنخ آن در دست جبهه پایداریست به صراحت تاکید و گفته شد: "روحانی سخنانی را بر زبان جاری کرد که قبل از هر چیز، مستحق رسیدگی، محکومیت و مجازات است و البته در چند ماه آینده و بعد از کنار رفتن وی از جایگاه خطیر ریاست جمهوری، باید به همه ی آنها رسیدگی شود.".... ادامه

-----------------------------------------------------------------------

فاجعه گام دوم انقلاب در چین

به رهبری مائو و جوانان مائوئیست   

"آلن رو" چین شناس کمونیست فرانسوی

ترجمه - دکتر سروش سهرابی

--------------------------------------------------

 فیسبوک

راه توده

---------

با تلگرام

راه توده

همراه شوید

--------

فیسبوک
آرشیو
 راه توده

-------

آرشیو
راه توده

-----------

بایگانی

راه توده اینترنتی از شماره اول

--------

بایگانی

راه توده چاپی از شماره 1 تا 127 (1373 - 1378)

--------

 جستجو

مطالب منتشره در راه توده اینترنتی

--------

 زنان 

--------

 سایت ها

--------

 

--------

 

حساب بانکی
Vernis
PostbankEssen
KontoNr. 0517751430
BLZ: 360 100 43
Germany

با آدرس ای میل زیر می توانید با ما تماس بگیرید
rahetudeh100@gmail.com

 

 

 

امار این سایت از طریق برنامه موزیلا قابل دیدن است