"ناتو"ی دوم در شرق اروپا

7 سال پیش علیه روسیه تشکیل شد!

این مقاله 7 سال پیش در نشریه "یونگه ولت" منتشر شد و بازخوانی آن، امروز می تواند روشنگر بسیاری از مسائل میان اوکراین و روسیه باشد:

از قول آلبرت اینشتاین نقل کرده اند که گفته است: "اگر من برای حل مسئله ای فقط یک ساعت وقت داشته باشم، 55 دقیقه از آن را صرف یافتن پرسش درست می کنم. چون وقتی که پرسش را بدرستی طرح و بیان کنم، مسئله را در کمتر از پنج دقیقه حل خواهم کرد."در مورد مسئله اوکرائین اکثر مردم در همین وضع قرار دارند.

 

راهتوده

شماره 825- چهارشنبه 11 اسفند 1400

 

رضا روستا دبیر شورای متحده کارگران ایران و عبدالحسین نوشین بنیانگذار تئاتر نوین ایران. هر دو عضو رهبری حزب توده ایران که در مهاجرت و دور از میهن چشم برجهان فرو بستند. جنبش کارگری- سندیکائی ایران همیشه مدیون رهبری و درایت بوده و خواهد بود، همچنان که تئاتر ایران بدون نام و خاطرات و آموزش های نوشین از هویت تاریخی خود تهی می ماند.

عبدالحسین نوشین

رضا روستا


از کدام توافق

در مذاکرات وین

دفاع می کنیم!

----------------------------

روسیه تا پاسخ

اتمی به  ناتو

پیش خواهد رفت!

----------------------------

عمران خان در مسکو

سرعت گرفتن

گردش به شرق

 پاکستان

راشا تودی- یولیا یوزیک

ترجمه- آزاده اسفندیاری

----------------------------

امریکا روی

نابودی اوکراین

حساب کرده!

----------------------------

چین نگرانی  های

امنیتی روسیه را

درک می کند!

اومانیته- ترجمه آذرنگ

----------------------------

"اتحادیه بریکس"

رقیب ایالات متحده

و اتحادیه اروپا

"اسپوتنیک" روسیه

ترجمه و تدوین- نعمت بوستانی

----------------------------

بر آنچه میگوئیم

و نظر میدهیم

آگاهی داریم؟

----------------------------

سفیر چین درمسکو:

امریکا

تهدید واقعی

 برای جهان است

سایت جنگ و صلح

ترجمه- کیوان خسروی

----------------------------

چگونه ایران

در سده 19 قربانی قدرت ها شد!

دکتر سروش سهرابی

----------------------------

سرمقاله 825

از پیشدستی روسیه علیه

توطئه های ناتو حمایت کنیم!

جنگ در اوکراین رویدادی است که از زوایای مختلف باید بدان پرداخت، از جمله نقش مشترک اروپا و امریکا در برافروختن این آتش. بی شک با خاتمه قطعی این جنگ، اطلاعاتی از پشت پرده دلائل و انگیزه های جبهه غرب از این آتش افروزی فاش خواهد شد. آنچه تاکنون مشخص شده، آنست که امریکا و اروپا می خواستند با قبول اوکراین در پیمان نظامی ناتو، این پیمان نظامی را در نزدیک ترین مرز به روسیه مستقر کرده و موشک های اتمی را با هدف گیری روسیه، در خاک اوکراین مستقر سازند. این نکته را رئیس جمهور روسیه "پوتین" در سخنرانی خود که در پایان آن فرمان عبور ارتش روسیه از مرزهای اوکراین را داد با صراحت اعلام کرد. او گفت که روسیه با بهره گیری از تجربه تلخ جنگ دوم جهانی، منتظر حمله نظامی نشد، بلکه برای دفع این حمله وارد عمل شد. (نقل به مضمون)

معنای این جمله جز آن نبود که اروپا و امریکا که باید آن را "امپریالیسم جهانی" نامید، تدارک حمله نظامی به روسیه را دیده بودند و دروازه عبور آنها به طرف روسیه و متلاشی کردن روسیه مانند یوگسلاوی (حتی با استفاده از بمباران اتمی) "اوکراین" بود. حضور مستشاران  نظامی ناتو در اوکراین و سیل سلاحی که پیش از آغاز جنگ، از طریق هوا و زمین (از مرز لهستان و رومانی) وارد اوکراین کرده و ارتش خصوصی و فاشیستی که مرکب از هزاران جنایتکار جنگی از سراسر جهان طی سالهای اخیر در اوکراین تشکیل و آن را آموزش داده بودند، نشان از عمق فاجعه ای دارد که در تدارک آن بودند. بویژه که نقشه استفاده از ظرفیت های اتمی اوکراین را که باقی مانده از دوران اتحاد شوروی است هم داشتند. آنچه در تدارک آن بودند، ایجاد یک فاجعه اتمی در روسیه بود که نتایج آن تمام اروپا را در بر می گرفت. فاجعه ای که با آنچه اکنون آنرا جنگ در اوکراین می شناسیم قابل مقایسه نیست. حتی از این نگاه نیز ورود ارتش روسیه به اوکراین و از کار انداختن ماشین جنگی اوکراین و تصرف پایگاه اتمی "چرنوبیل" و بمباران پایگاه های نظامی باصطلاح ارتش اوکراین اما در حقیقت پایگاههای نظامی ناتو خدمتی بزرگ، نه تنها به اروپا، بلکه به جهان بود. تبلیغات جهنمی که امریکا بلافاصله پس از ورود ارتش روسیه به اوکراین علیه روسیه راه انداخت نیز خود گویای آن آمادگی است که برای جنگ بزرگ تدارک دیده بودند. شاهدیم که اکنون هم سعی میکنند با کشاندن فنلاند به ناتو و استقرار هواپیماهای اهدائی ناتو به دولت اوکراین اما مستقر در لهستان و تشکیل ارتش داوطلبین اروپائی برای جنگ در اوکراین علیه روسیه دامنه جنگ را به لهستان و فنلاند بکشانند و مانند جنگ دوم جهانی تمامی اروپا را در کام جنگ فرو برده و گریبان خود را از بحران اقتصادی که درآن غرق شده اند رها کنند. پوتین در روز سوم جنگ اوکراین به درستی و با  اشاره به همین تبلیغات همآهنگ اروپا و امریکا گفت "غرب امپراطوری دروغ است". این ستاد تبلیغاتی با بهره گیری از تمام امکانات، مدیریت و رهبری افکار عمومی را بدست گرفت و با قرار دادن مردم زیر بمباران اخبار جعلی و تبلیغات دروغ  اجازه نداد آنها فرصت اندیشه پیدا کنند و از دلائل اصلی این جنگ با خبر شوند. این فاجعه در ایران آمیخته شد به نارضائی مردم از حکومتی که مردم تصور می کنند اگر روسیه نباشد سقوط می کند! .... ادامه

--------------------------------------------------------------------

غرب زیر همه تعهدات ناتوئی اش

به روسیه زد!

ترجمه و تدوین ـ عسگر داوودی

--------------------------------------------------------------------

کودتای 5 میلیارد دلاری

سال 2015 در اوکرائین

ترجمه- شیرین مرادی

--------------------------------------------------------------------

 فیسبوک

راه توده

---------

با تلگرام

راه توده

همراه شوید

--------

فیسبوک
آرشیو
 راه توده

-------

آرشیو
راه توده

-----------

بایگانی

راه توده اینترنتی از شماره اول

--------

بایگانی

راه توده چاپی از شماره 1 تا 127 (1373 - 1378)

--------

 جستجو

مطالب منتشره در راه توده اینترنتی

--------

 زنان 

--------

 سایت ها

--------

 

 

حساب بانکی
Vernis
PostbankEssen

IBAN DE42360100430517751430

با آدرس ای میل زیر می توانید با ما تماس بگیرید
rahetudeh100@gmail.com