کنفرانس تهران- گزارش مترجم استالین

وقتی مذاکرات آغاز می شود

همه چیز روی میز می آید

دستگاه تبلیغاتی غرب بی وقفه اتحاد شوروی را، چه در گذشته و چه در سالهای پس از فروپاشی آن، متهم به «تجزیه اروپا» و «تقسیم آلمان» می کرد و می کند. در ضمن، به کنفرانس های بین المللی زمان جنگ در تهران و یالتا استناد می شود که گویا اتحاد شوروی در آنجا تصمیماتی را به شرکت کنندگان در اجلاس تحمیل کرده بود که منجر به «تجزیه» اروپا گردید. واقعیت از چه قرار بود؟

 

راه توده

شماره 706  پنجشنبه14 شهریور ماه 1398

سعید آذرنگ از یاران هوشنگ تیزابی بود. پس از آزادی از زندان به سازمان نوید پیوست و پس از انقلاب در سازمان غیرعلنی حزب فعال شد و به عضویت مشاور کمیته مرکزی در آمد. در قتل عام 67 اعدام شد. فرزاد جهاد فوق لیسانس حقوق دانشگاه تهران بود و کادر سازمان نوید. او نیز پس از انقلاب در سازمان غیر علنی حزب فعال شد و رابط شاخه فارس بود. همراه با گروه اول و به همراه ناخدا افضلی تیرباران شد. دفاع کوتاه او در دادگاه با صدای خود پخش شد که گفت ما سربازان گمنام این انقلاب بودیم که به عشق بهروزی مردم از جان خود گذشتیم.

فرزاد جهاد

سعید آذرنگ


رهبران ایران

عمق راهبردی

سخنان مکرون را

درک خواهند کرد؟

----------------------------

دفاع رئیسی

از خصوصی سازیها

برای جلب حمایت

فرماندهان سپاه

----------------------------

زیر بار بیهوده

بودن انتخابات

هرگز نباید رفت!

----------------------------

چه کسانی

و با چه اهدافی

مخالف مذاکره اند؟

----------------------------

"ارانی" را

در خوُر او باید شناخت و شناساند!

احسان طبری

----------------------------

ریشه های

عقب ماندگی ایران

در کجاست؟

"دکتر سروش سهرابی"

----------------------------

"زلنسکی"

حریف بحران

اکراین می شود؟

ساویتسکایا راسیا - آزاده اسفندیاری

----------------------------

"مرغ مینا"

بر فراز سر

رسانه های امریکا

والنتین کاتاسونوف

بنیاد فرهنگ استراتژیک

ترجمه - کیوان خسروی

----------------------------

سفر  نامه شاملو  - بخش یازدهم

"قدرت"

 چشم رقیب را

 در می آورد!

----------------------------

سرمقاله 706

مبارزه با فساد تبدیل شده

به مبارزه برای جانشینی رهبر

 

بر بستر یک جامعه غرق در فساد، بحران زده و از هم گسیخته حکومت با دو مسئله رهبری و ریاست جمهوری و بطور فوری تر انتخابات مجلس روبروست. همه درگیری‌ها و جدال درون حکومتی را این بحران به چنان سطح بالاتری ارتقا داده است. سرنوشت خانواده لاریجانی و پنجر شدن ابراهیم رئیسی در خیمه شب بازی مبارزه با فساد بخشی از این جدال است که در بیرون خود را نشان می دهد.

بجز مسئله جانشین رهبری اکنون مسئله رئیس جمهوری آینده نیز مطرح است. در این زمینه اعتراف‌هایی که از قول طبری پور پیشکار سابق صادق لاریجانی منتشر می شود نشان می دهد که ظاهرا او را تبدیل کرده‌اند به تریبونی برای افشاگری و تسویه حساب‌های سیاسی. بویژه اینکه پشت انتشار اعترافات و بازجوئی‌های منتسب به طبری پور اطلاعات سپاه قرار دارد که رئیس "حسین طائب" دست راست مجتبی خامنه ‌ایست. سمت و سوی این افشاگری‌ها و از جمله برخی مطالبی که برعلیه علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی و یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری آینده منتشر می شود نشاندهنده آن است پیچیده شدن روز به روز بحران درون حکومتی در کنار بحران حاکم بر جامعه است. سمت و سوی افشاگری ها علیه شمخانی نشان میدهد که ظاهرا بیت رهبری مایل نیست ریاست جمهوری را به نظامیان بسپارد زیرا بیم دارد که با فوت خامنه ای و در جریان یافتن رهبر جانشین، سپاه با یک حرکت نیمه کودتایی همه قدرت را بدست گیرد و بساط ولایت و روحانیت را با هم جمع کند. از سوی دیگر، راس نظام نمی خواهد زیاد هم دراین زمینه پیش برود و به همین دلیل تاکنون حتی یک فرمانده سپاه و یا یکی فرمانده یکی از ارگان های سپاه به دادگاه احضار نشده است. بخشی از جنگ طلبی فرماندهان سپاه و مخالفت با مذاکره و دفاع غیر مستقیم از ادامه تحریم ها نیز در حقیقت ایجاد ترس در راس هرم قدرت است تا مبادا برای قبول مردمی مبارزه با فساد پای سپاه به میان کشیده شود. همین نیرنگ را روحانیون حکومتی نیز با همین هدف دنبال می کنند و شاهدیم که تاکنون یک امام جمعه نیز بعنوان مبارزه با فساد نه تنها محاکمه بلکه برکنار هم نشده است. آنها هم مانند فرماندهان سپاه پشت لولوی جنگ و خطر خارجی سنگر گرفته اند. مبارزه با فساد عقیم مانده زیرا اتفاقا کانون فساد در همین دو نهاد است که سرنخ هر دو نیز به بیت رهبری بند است. سخنان سه روز پیش وزیر ارتباطات در مجلس که با صدای بلند و خطاب به نمایندگان اعلام کرد صدها میلیارد تومان سود پشت فیلترشکن فروشی است و همه میدانید که سر این مافیا به کجا بند است... ادامه

----------------------------------------------------------------------------

گفتگو با محمد علی عموئی

اعتراف گیری زیر شکنجه های هولناک

این بخش کوتاهی از گفتگوی طولانی محمد علی عموئی عضو هیات سیاسی و دبیر کمیته مرکزی حزب توده ایران در سالهای پس از بیرون آمدن از زندان 25 ساله شاه و فعالیت علنی حزب توده ایران در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب 57 در باره شکنجه هائی است که در زندان جمهوری اسلامی متحمل شد. هر کدام از رهبران حزب توده ایران که در فاصله سالهای 62 تا 67 تیرباران شدند، زیر شکنجه کشته شدند و یا به دار آویخته شدند، اگر زنده مانده بودند از آنچه با رهبران و کادرهای حزب توده ایران در زندان های جمهوری اسلامی گذشت همین را می گفتند که عموئی گفته است. پیش از او نورالدین کیانوری دبیراول وقت حزب توده ایران در نامه 14 صفحه ای خود به علی خامنه ای همین موارد هولناک شکنجه و اعتراف گیری را شرح داده بود که دراین گفتگو عموئی اشاره مختصری به آن می کند. آن میزگردها و اعترافات دروغ زیر فشار این شکنجه ها تهیه شد و از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد و هنوز رهبر جمهوری اسلامی می گوید "اینها اعترافات مستندی است که نباید فراموش شود و باید مرتب پخش شود!"

آنچه با حزب توده ایران بعنوان حامی انقلاب 57 و مدافع پیگیر سیاست اتحاد و انتقاد با رهبری جمهوری اسلامی شد، یک خیانت تاریخی به اعتماد و اتحاد بود. گوش کنید!

----------------------------------------------------------------------------

شورش مکرون علیه نظم جهانی

قطب دومی که فرانسه

در برایر چین و امریکا مطرح می کند

ترجمه علی خیرخواه

----------------------------------------------------------------------------

 فیسبوک

راه توده

---------

با تلگرام

راه توده

همراه شوید

--------

فیسبوک
آرشیو
 راه توده

-------

آرشیو
راه توده

-----------

بایگانی

راه توده اینترنتی از شماره اول

--------

بایگانی

راه توده چاپی از شماره 1 تا 127 (1373 - 1378)

--------

 جستجو

مطالب منتشره در راه توده اینترنتی

--------

 زنان 

--------

 سایت ها

--------

 

 

 

حساب بانکی
Vernis
PostbankEssen
KontoNr. 0517751430
BLZ: 360 100 43
Germany

برای خارج از آلمان :

IBAN DE42360100430517751430

BIC PBNKDEFF

با آدرس ای میل زیر می توانید با ما تماس بگیرید
rahetudeh100@gmail.com

 

 

 

آمار این سایت از طریق برنامه موزیلا قابل مشاهده است