فدائیان اسلام" و" موتلفه اسلامی" از زبان "حاج عراقی-2

بودن شاه

برای ما مهم تر از ترور او بود!

حاج عراقی: آیت الله كاشانی فتوای ترور رزم آراء و 6 نفر دیگر را به فدائیان اسلام داد. پس از كودتای 28 مرداد و اعدام نواب صفوی، فدائیان اسلام مثل برگ خزان ریختند و برای دادن استخفارنامه به روزنامه ها با هم مسابقه می دادند. من و چند نفر دیگر كه اعتقاد داشتیم یك دست هائی در فدائیان اسلام هست، از آنها جدا شدیم و در سال 1342 و برای مخالفت با انجمن های ایالتی و ولایتی (شوراهای شهر و روستا) موتلفه اسلامی را پایه گذاری كردیم. كسروی در جلسه بحث با نواب صفوی به او گفت: «برو اول فكری برای خرافات مذهبی بكن و بعد بیا با هم بحث كنیم!». نواب صفوی را در سال 1334 یكی از فدائیان اسلام به طمع 150 هزار تومان جایزه ای كه دولت تعیین كرده بود مخفیگاهش را لو داد. شب اعدام آنها را بعدها عموئی و كی منش در زندان برای ما تعریف كردند. (پاریس. نوفل لوشاتو. محمد منتظری کنار آیت الله خمینی با عمامه سفید و حاج عراقی سمت چپ عکس ایستاده)

راه توده

شماره 434    پنج شنبه 30 آبان ماه 1392

ابوتراب باقرزاده

ف. م. جوانشیر

فاطمه مدرسی

مریم فیروز


ریشه های مقاومت

دربرابر تصمیمات

اقتصادی دولت

---------------------------------------

سخنرانی وزیر راه و شهرسازی

شهروند پرسشگر

در برابر

دولت توزیع گر

-------------------------------------

آقای رئیس دانا

همه را

با یک چوب راند!

--------------------------------------

آغاز

پرحادثه ترین

سالی که منجر

به سقوط قاجاریه شد

--------------------------------------

قتل"ستار بهشتی"

قوه قضائیه

در محاصره

پرونده جنایات

8 سال گذشته

--------------------------------------

گفتگوی روزنامه «یونگه ولت»

با دبیر اول حزب سوسیالیست ترکیه

در ترکیه

آتش زیر خاکستر

هنوز نمرده است

ترجمه عسگرداوودی

--------------------------------------

بازگشت روسیه

به صحنه سیاسی

دوران اتحاد شوروی

با استفاده از منابع روسی

گردآوری و ترجمه- آزاده اسفندیاری

---------------------------------------

خانم "میشل باشله"

در یک قدمی

کاخ ریاست جمهوری

آذرفریتاش

--------------------------------------

قدرت دست طالبان

حکومت با"کرزای"

سرگی کوژمیاکین- سویتسکایا راسیا

ترجمه و تلخیص : از س .آشنا

--------------------------------------

نفت و گاز

زیر دیگ

جنگ مذهبی

 و قومی در منطقه

--------------------------------------

"قدرت" از اعلام پایان حصر

موسوی و کروبی وحشت دارد

پخش فیلم مشمئزکننده "فتنه" از سیمای حکومتی در روز عاشورا بن بست حکومت در ادامه حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی را بطور کامل به نمایش گذاشت. در این برنامه چنین ادعا شد که عده ای در روز عاشورا شعار "جمهوری ایرانی" داده اند یا گویا عکس آیت الله خمینی را آتش زده اند. آنها که این فیلم را تهیه و پخش کردند همان هائی اند که سه سال پیش از آقای خمینی یک رهبر مقوایی درست کرده و از هواپیما پیاده کردند. همان کسانی اند که آقای خمینی را رهبری پیر و بی بصیرت و نشسته و آقای خامنه ای را رهبری ایستاده توصیف می کنند. (حداد عادل)
همین طیف در دوران جنگ از خامنه ای در برابر موسوی پشتیبانی می کردند. پخش این برنامه همزمان شد با ادعای "ذوالنور" جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه که با وعده رفتن به مجلس بازنشسته زودهنگامش کردند و به مجلس هم نبردند.
ذوالنور مدعی شد: سبزها در روز عاشورا ایستگاه "شراب صلواتی"‌ برپا کرده بودند.
آن فیلم سیمای سپاه و بیت رهبری و این ادعای ذوالنور، هر دو این معنا را در خود دارند که بقول علی مطهری "ادامه حصر موسوی و کروبی دیگر ناممکن شده" و بقول هاشمی رفسنجانی "محبوبیت آنان در جامعه همچنان سیر صعودی طی می کند."
اگر چنین نبود نه به آن فیلم سیمائی نیاز بود و نه به ادعای دروغ ذوالنور. معلوم نیست اکنون این موسوی و کروبی هستند که در حصر حکومت قرار گرفته اند یا این فاسدترین، بی اعتبارترین و نالایق ترین لایه های حکومت هستند که روز بروز بیشتر در حصر موسوی و کروبی و جنبش اعتراضی قرار می گیرند. فیلم هائی نظیر فتنه و ادعاهائی نظیر شراب صلواتی یعنی حصر دومی، نه حصر اولی.
مسئله ولی در این نیست که در روز عاشورا عده ای شعار جمهوری ایرانی داده یا نداده اند و مرگ بر دیکتاتور (ولایت فقیه) گفته اند یا نگفته اند؟ مسئله حتی این هم نیست که میرحسین موسوی رای آورده یا نیاورده، یا کودتا شده یا نشده است. فرض کنیم که اصلا 99 درصد مردم ایران به احمدی نژاد رای داده و یک درصد هم به موسوی رای نداده اند. اصلا 3 میلیون تن هم در خیابان های تهران در راه پیمایی 25 خرداد شرکت نکردند. از بالای ساختمان بسیج هم به سمت تظاهرکنندگان شلیک نشد. در روز عاشورا هم نیروهای انتظامی مردم را از بالای پل حافظ به پایین نیانداختند و یا ون نیروی انتظامی از روی بدن مردم روی زمین افتاده عبور نکرده.
همه اینها را که بگذاریم یک نکته باقی می ماند و آن اینکه امروز معلوم شده آنچه موسوی در دوران تبلیغات انتخاباتی خود می گفت درست بوده و شخص او علیه ادامه فتنه برای چهار سال دوم قد علم کرد. فتنه ای که امروز "قدرت" بیم دارد آمار آن را روحانی در مجلس اعلام کند و نام واقعی سیاست اتمی را که به فاجعه اقتصادی و سیاسی انجامیده "سازش قهرمانانه" اعلام کنند.
موسوی گفت دولت احمدی نژاد یک فاجعه برای کشور بوجود آورده و بقایش این فاجعه را بیشتر و عمیق تر خواهد کرد. تحریم ها کاغذ پاره نیستند. باید به سمت گفتگو با دنیا گام برداشت. دروازه های کشور را نباید بر روی واردات باز گذاشت. از تولید داخلی باید حمایت کرد. مدیریت حجره ای را باید کنار گذاشت. نظام برنامه ریزی را باید به کشور باز گرداند. مردم صدقه گیر نیستند کار شرافتمندانه را باید برای آنان تامین کرد. وظیفه بسیج و سپاه پاسداری از مردم و انقلاب و امنیت و مرزهای کشور است نه چرتکه انداختن درباره نرخ ارزو دلار و تجارت و کاسبی و دخالت در امور مجلس و دولت. قانون اساسی را باید بطور کامل اجرا کرد نه آنکه بخش اختیارات حکومت را اجرا و بخش حقوق مردم را زیر پا گذاشت و....
آنچه میرحسین موسوی گفت صرفنظر از آنکه چه کسی به او رای داد و یا نداد و شمار آراء در انتخابات 88 چه بود و یا نبود، امروز به باور همه جامعه تبدیل شده است. و نه تنها جامعه بلکه به باور بخش مهمی از دستگاه اداری جمهوری اسلامی و نهادهای عالیرتبه آن و حتی بخشی از "اصولگرایان" و حامیان سابق احمدی نژاد تبدیل شده است. مشکل آنها که فیلم عاشورا از سیما پخش کردند ....  ادامه

-----------------------------------------------------------------------------------

سوسیالیسم چینی
و اهمیت آن
در عرصه جهانی

اصلاحات

سیاسی- اقتصادی

در چین

ترجمه شیرین مرادی

--------------------------------------------------------------------------------------

سربازان ارتش سرخ در حال برافراشتن پرچم اتحاد شوروی بر فراز "رایشتاگ"
 آلمان پس از فتح برلین و شکست فاشیسم هیلتری.

بهای این رهائی را  چه کسانی پرداخت کردند؟
بهای سنگین رهائی بشریت
از سلطه جهانی  فاشیسم

 به فیسبوک

راه توده

بپیوندید

---------

آرشیو جدید
19 سال
راه توده

-----------

بایگانی

راه توده اینترنتی از شماره 1 تا آخرین شماره ای که در برابر خود دارید

--------

بایگانی

راه توده چاپی از شماره 1 تا 127 (1373 - 1378)

--------

 جستجو

مطالب منتشره در راه توده اینترنتی

--------

 زنان 

--------

 سایت ها

--------

 تماس با  راه توده

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

حساب بانکی
Vernis
PostbankEssen
KontoNr. 0517751430
BLZ: 360 100 43
Germany

برای خارج از آلمان :

IBAN DE42360100430517751430

BIC PBNKDEFF

Tel:+49-30-36759721

آدرس پستی
Vernis
Postfach 200208
13512 Berlin
Germany

 

 

نقل مطالب منتشر شده در این سایت طبق
GNU و GFDL
با ذکر منبع آزاد است